«Προτιμούν πάντα ό,τι βρουν ελληνικό»

Συνεργασίες με πάνω από 1.000 προμηθευτές από όλη την Ελλάδα έχει το παντοπωλείο «Εδέσματα Γης» στη Νέα Ιωνία, με τους πελάτες του να δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση στα ελληνικά προϊόντα.

Το παντοπωλείο «Εδέσματα Γης» επί της οδού Κύμης στη Νέα Ιωνία είναι από τα μεγαλύτερα της περιοχής και στα 6 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά έχει επενδύσει στην εξεύρεση και προσφορά ελληνικών προϊόντων από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Στο κατάστημα θα βρει κανείς και κάποια λίγα εισαγόμενα προϊόντα, αλλά μόνο όσα δεν παράγονται στην Ελλάδα, όπως ανανάδες κι άλλα εξωτικά φρούτα. «Εστιάζουμε στα ελληνικά προϊόντα, γιατί αυτά προτιμούν γενικά οι καταναλωτές κι ειδικότερα οι πελάτες μας. Πάντα, ό,τι βρίσκουν και σε ελληνικό το επιλέγουν, καθώς θεωρούν ότι η ποιότητά του είναι καλύτερη. Συμβάλλουμε, όμως, κι εμείς σε αυτό, γιατί εξετάζουμε τα πάντα πριν τα βάλουμε στο κατάστημά μας και κάνουμε διαρκώς και γευσιγνωσίες πριν επιλέξουμε ένα προϊόν», τόνισε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η ιδιοκτήτρια του καταστήματος, κα Μαρία Βρεττού. «Έχω αναλάβει προσωπικά αυτό το κομμάτι κι αφιερώνω πολύ χρόνο, ώστε να βρω τους καλύτερους προμηθευτές και τα καλύτερα προϊόντα, χωρίς συντηρητικά, από όλη την Ελλάδα. Έχουμε συνεργασίες με πάνω από 1.000 προμηθευτές από όλη τη χώρα, αφού συνήθως καθένας από αυτούς έχει 1-2 πολύ καλά προϊόντα, τα οποία αξίζει να έχουμε στο κατάστημά μας», πρόσθεσε.

Το κόστος, βέβαια, έτσι είναι μεγαλύτερο. «Ναι, σίγουρα μας κοστίζει κάτι παραπάνω και σε χρήματα και σε χρόνο, αλλά βλέπουμε ότι αυτό θέλουν κι οι πελάτες μας. Να τους φέρουμε την καλύτερη φέτα από την Καλαμπάκα ή ένα κρητικό προϊόν που δεν θα το βρουν αλλού. Τα δε πορτοκάλια μας στην περίοδο της καραντίνας έγιναν ανάρπαστα. Δεν προλαβαίναμε να ξεφορτώνουμε το φορτηγό», μας είπε χαρακτηριστικά η κα Βρεττού. Όσον αφορά την αύξηση της κίνησης εν μέσω κορωνοϊού, η ιδιοκτήτρια του παντοπωλείου ανέφερε ότι ήταν μεγαλύτερη τις πρώτες ημέρες της καραντίνας. «Γενικά, η αύξηση ήταν λίγο πάνω από το 10%, αλλά ειδικά τον πρώτο καιρό της καραντίνας μπορεί και να ξεπέρασε το 30%. Δεν μπορώ να πω, όμως, ότι είχαμε μεγαλύτερο κέρδος. Χρειάστηκε να πάρουμε έξτρα άτομα προσωπικό, υπήρχε περισσότερη δουλειά για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο που έκανε ουρές – λόγω αποστάσεων – έξω από το κατάστημα, ενώ και σε όλους μας υπήρχε ο φόβος για τις καινούργιες συνθήκες με τον ιό. Προσωπικά, ελπίζω να μη ζήσουμε ξανά κάτι τέτοιο, αφού έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα και στις περισσότερες επιχειρήσεις. Ακόμη και σε εμάς που είχαμε περισσότερη δουλειά», δήλωσε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η κα Βρεττού.

Τα παντοπωλεία που έχουν μεγαλύτερη ποικιλία από Έλληνες παραγωγούς κι ελληνικούς κωδικούς στα ράφια τους παρουσιάζουν σταθερή ή κι ανεβασμένη κίνηση.

Αυξημένη κίνηση κατά 20-30%

Ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις εν μέσω κορωνοϊού στο παντοπωλείο «Αύρα», το οποίο και διαθέτει αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και κυρίως από μικρούς παραγωγούς.

Το παντοπωλείο «Αύρα» επί της οδού Ομήρου στη Νέα Σμύρνη αποτελεί μια… σταθερά της περιοχής για ελληνικά προϊόντα, αφού τα τελευταία 6 χρόνια έχει συγκεντρώσει στα ράφια του μια μεγάλη γκάμα από κωδικούς μικρών παραγωγών από όλη τη χώρα. «Συνεργαζόμαστε με πάνω από 60-70 προμηθευτές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με τους κωδικούς των προϊόντων μας να ξεπερνούν τους 2.000 και να ανανεώνονται διαρκώς, ανάλογα και με τη ζήτηση των πελατών μας. Έχουμε αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα και κυρίως από μικρούς παραγωγούς που προσφέρουν τρόφιμα και ποτά υψηλής ποιότητας, τα οποία τις περισσότερες φορές ο καταναλωτής θα τα βρει μόνο σε εμάς και σίγουρα όχι σε μεγάλα καταστήματα», είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η ιδιοκτήτρια του παντοπωλείου, κα Αύρα Χατζηαντωνίου. Όσον αφορά την κίνηση του καταστήματος και τις αλλαγές εν μέσω κορωνοϊού, μας εξήγησε ότι υπάρχει μια σταθερά ανοδική πορεία στη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα, η οποία αυξήθηκε ακόμη περισσότερο την περίοδο της καραντίνας. «Η κίνηση ήταν αυξημένη κατά ένα ποσοστό της τάξης του 20 με 30%, καθώς ήρθαν και πολλοί νέοι πελάτες που αναζητούσαν ελληνικά προϊόντα σε αυτή την περίοδο, αλλά και να αποφύγουν τον συνωστισμό στα σούπερ μάρκετ. Από εκεί και πέρα, όμως, αυξημένες ήταν κι οι δαπάνες των πελατών, αφού για ένα γάλα ή ένα γιαούρτι δεν πήγαιναν στο μάρκετ, αλλά προτιμούσαν να το αγοράσουν εδώ».

«Παρέμειναν και καινούργιοι πελάτες»

Η αύξηση στις πωλήσεις ήταν τεράστια, ακόμη και πάνω από 50%, στις ημέρες της καραντίνας στο παντοπωλείο Γαστρογωνία.

Απόλυτα θετικά ήταν τα αποτελέσματα του κορωνοϊού για την κίνηση στο παντοπωλείο Γαστρογωνία, επί της οδού Αναγεννήσεως στη Νέα Ιωνία, σύμφωνα με όσα είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» η ιδιοκτήτρια του καταστήματος, κα Χριστιάνα. «Η αύξηση στις πωλήσεις ήταν τεράστια, ακόμη και πάνω από 50%, στις ημέρες της καραντίνας. Αναγκαστήκαμε να δουλεύουμε διπλοβάρδιες για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας. Το καλύτερο από όλα ήταν ότι ήρθαν και πολλοί νέοι πελάτες, οι οποίοι δοκίμασαν τα προϊόντα μας και πλέον συνεχίζουν να έρχονται μέχρι και σήμερα (σ.σ. τέλη Ιουλίου)», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το εν λόγω παντοπωλείο διαθέτει κυρίως ελληνικά προϊόντα, τα οποία φαίνεται ότι κέρδισαν τους νέους καταναλωτές. «Ναι, ο αριθμός δεν είναι φυσικά αντίστοιχος της καραντίνας, αλλά οι πωλήσεις μας παραμένουν αυξημένες σε σχέση με πριν από την περίοδο του κορωνοϊού, αφού είναι πολλοί οι καταναλωτές που μας έμαθαν και πλέον συνεχίζουν να ψωνίζουν σε εμάς, παρότι έχουν χαλαρώσει τα μέτρα», επεσήμανε στο περιοδικό μας. Όσον αφορά τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, «τα ελληνικά αλλαντικά μας αλλά και τα τυριά “ξεπούλησαν“ στην καραντίνα, ενώ μεγάλη κίνηση έχουν κι οι έτοιμες πίτες μας. Γενικά, νομίζω ότι είχαμε την ευκαιρία να δώσουμε όλα τα προϊόντα μας, αφού ο κόσμος μας ζήταγε ακόμη κι απορρυπαντικά και χαρτικά, που είχαμε σταματήσει να φέρνουμε τα τελευταία χρόνια».

Δείχνει να αξίζει η επένδυση

Με βάση κι όλα τα παραπάνω, δείχνει να αξίζει η επένδυση στα ελληνικά προϊόντα για τα ράφια των μίνι μάρκετ. Τα παντοπωλεία που έχουν μεγαλύτερη ποικιλία από Έλληνες παραγωγούς κι ελληνικούς κωδικούς στα ράφια τους παρουσιάζουν σταθερή ή κι ανεβασμένη κίνηση, ενώ κι οι κινήσεις των σούπερ μάρκετ προς αυτή την κατεύθυνση επιβεβαιώνουν τη ζήτηση από τους καταναλωτές. Ίσως είναι έτσι καλή ιδέα για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής να επενδύσουν κι αυτοί με τη σειρά τους στο «Μade in Greece» για να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

«Ζημιά οι τουρίστες για το παντοπωλείο»

Το Παντοπωλείον της Μεσογειακής Διατροφής στο κέντρο της Αθήνας ήταν από τους «χαμένους» του κορωνοϊού, εξαιτίας της δραματικής μείωσης των τουριστών στην πρωτεύουσα.

Μία διαφορετική οπτική επί του θέματος έδωσε η κα Φωτεινή Λαντζίδη, ιδιοκτήτρια του καταστήματος «Το Παντοπωλείον της Μεσογειακής Διατροφής», αναδεικνύοντας και τις διαφορετικές προκλήσεις για πολλούς επαγγελματίες του κλάδου, σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες και για την Ελλάδα. Το εν λόγω παντοπωλείο βρίσκεται επί της οδού Σοφοκλέους στο κέντρο της Αθήνας κι έτσι τόσο η καραντίνα όσο και γενικότερα ο κορωνοϊός δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα. «Από το 2004 που βρισκόμαστε στην αγορά, είναι ίσως η χειρότερη περίοδος για τις πωλήσεις του παντοπωλείου. Η κίνηση εν μέσω καραντίνας ήταν σημαντικά μειωμένη και τώρα η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη. Για να καταλάβετε, αν πούμε ότι συνήθως είχαμε 60 πελάτες την ημέρα, τώρα πολλές φορές έχουμε ακόμη και μόλις 10», τόνισε η κα Λαντζίδη κι εξήγησε: «Είμαστε ένα κατάστημα που στηρίζεται πολύ στους τουρίστες στην Αθήνα, οι οποίοι έρχονται σε εμάς για να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα, όπως το λάδι και τη φέτα. Την ίδια ώρα, δεν μπορούμε να κάνουμε και τις διάφορες γευσιγνωσίες, οι οποίες είναι μια “δυναμική” του καταστήματός μας και πολύς κόσμος μας επισκέπτεται σε τέτοιες εκδηλώσεις που διοργανώνουμε συχνά». Η πτώση των πωλήσεων στο συγκεκριμένο κατάστημα δείχνει και τις παράπλευρες απώλειες από το «τραγικό» τουριστικό καλοκαίρι στην Ελλάδα, το οποίο «απειλεί» κι ολόκληρη την οικονομία της χώρας.