Πασχαλινά είδη. Εξαιρετικά σημαντική είναι η Μεγάλη Εβδομάδα και γενικά η περίοδος πριν από το Πάσχα για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, καθώς η πλειονότητα του αγοραστικού κοινού επισκέπτεται και τα καταστήματα της γειτονιάς του για τις αγορές των γιορτών, έστω
και για τα ψώνια της τελευταίας στιγμής.

Της Ελένης Σαραντάκη

Στο μίνι μάρκετ τα ψώνια της τελευταίας στιγμής

Mπορεί η περίοδος των Χριστουγέννων να αποτελεί μια καλή ευκαιρία για έξτρα κέρδος για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, όμως οι επαγγελματίες πλέον την έχουν αφήσει πίσω τους και ετοιμάζονται για την περίοδο της Σαρακοστής και φυσικά του Πάσχα. Η μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης φέρνει μαζί της νέες δυνατότητες, αφού μια μεγάλη γκάμα προϊόντων είναι σε θέση να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό στο κατάστημα. Μπορεί το «καλάθι του νοικοκυριού» να οδηγεί ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όμως οι ευκαιρίες υπάρχουν και για τον επαγγελματία του μίνι μάρκετ ή του ψιλικατζίδικου. Αρκεί να γνωρίζει σε ποιους κωδικούς πρέπει να επενδύσει, κυρίως τη Μεγάλη Εβδομάδα που καταγράφεται και ο μεγαλύτερο όγκος των αγορών. Τα μίνι μάρκετ ενισχύουν κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα γλυκά snacks ή οι εορταστικές παιχνιδοσακούλες, που απευθύνονται σε παιδιά. Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως είναι τα τσουρέκια, τα αβγά ή τα υλικά ζαχαροπλαστικής για τις παρασκευές των ημερών, μπορούν να εμπλουτίσουν τα ράφια, εξυπηρετώντας τους πελάτες της γειτονιάς.

Ένα τσουρέκι για πρωινό, ένα σοκολατένιο αβγό για δώρο και μερικά βαμμένα για… τσούγκρισμα συχνά αποτελούν αγορές της τελευταίας στιγμής στα μίνι μάρκετ την περίοδο του Πάσχα.

Έμφαση στις αγορές της τελευταίας στιγμής

Το Πάσχα «πρωταγωνιστής» είναι το κρέας, όμως αυτή είναι μια κατηγορία που δεν προσφέρει μεγάλα περιθώρια κέρδους στη μικρή λιανική. Για τον πασχαλινό οβελία, οι καταναλωτές καταφεύγουν σε κρεοπωλεία και σούπερ μάρκετ, αναζητώντας τη χαμηλότερη τιμή. Όμως, τα υπόλοιπα υλικά που πλαισιώνουν το γιορτινό τραπέζι, όπως τα λαχανικά ή τα αβγά, μπορούν να ενισχύσουν το ταμείο των μίνι μάρκετ και αυτό το Πάσχα. «Κλειδί» είναι να δοθεί η απαιτούμενη έμφαση στις αγορές της τελευταίας στιγμής, δηλαδή σε όλα εκείνα που ο καταναλωτής θα αναζητήσει στο παρά πέντε, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του. Είναι σημαντικό, για παράδειγμα, στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς να υπάρχει μαρούλι για τη σαλάτα, τσουρέκια για τους καταναλωτές που δεν έχουν χρόνο να τα παρασκευάσουν μόνοι τους ή ένα πασχαλινό δώρο που θα βγάλει από τη δύσκολη θέση αυτόν που δεν πρόλαβε να επισκεφτεί τα καταστήματα. Κατάλληλες επιλογές για τη μικρή λιανική είναι και οι κωδικοί ποτών, οι οποίοι λόγω των ημερών παίρνουν θέση στο τραπέζι, αλλά και οι λαμπάδες για μικρούς και μεγάλους.

«Πρωταγωνιστεί» στο ράφι η σοκολάτα

Όπως κάθε Πάσχα, έτσι και φέτος, η σοκολάτα παίζει σημαντικό ρόλο και περιλαμβάνεται σχεδόν σε κάθε καλάθι. Δεκάδες είναι οι κωδικοί σοκολατένιων αβγών και άλλων γλυκών που προκαλούν τους καταναλωτές με περίτεχνα σχέδια και εντυπωσιακές συσκευασίες. Το αξιοσημείωτο με αυτά τα προϊόντα είναι ότι αγοράζονται ήδη από την περίοδο της Σαρακοστής και όχι μόνο τις τελευταίες μέρες πριν από το Πάσχα, παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων καταναλωτών εξακολουθεί να νηστεύει και θα καταναλώσει τους κωδικούς αρκετές μέρες αργότερα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο παιδικό καταναλωτικό κοινό, που δελεάζεται από τις σοκολατένιες παρασκευές και πείθει τους ενήλικες για την αγορά. Επομένως, τα σοκολατένια snacks αποτελούν μια ασφαλή επιλογή για κάθε επαγγελματία, ειδικά στην περίπτωση που οι κωδικοί έρχονται σε εντυπωσιακά περιτυλίγματα.

Κωδικοί «ευκολίας» για… ξεκούραστο Πάσχα

Τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν κωδικούς που θα διευκολύνουν την καθημερινότητά τους, καθώς ο περιορισμένος χρόνος τους έχει οδηγήσει στην επιλογή έτοιμων λύσεων. Το ίδιο συμβαίνει και την περίοδο του Πάσχα, αφού οι περισσότερες παρασκευές απαιτούν χρόνο στην κουζίνα, ο οποίος δεν είναι διαθέσιμος, ειδικά στην περίπτωση που στο σπίτι υπάρχουν παιδιά. Για το λόγο αυτό, αυξημένη ζήτηση παρουσιάζουν πλέον, εκτός από τις κλασικές βαφές, και τα έτοιμα βαμμένα πασχαλινά αυγά. Το ίδιο συμβαίνει και με τα πασχαλινά τσουρέκια, τα οποία έρχονται έτοιμα σε συσκευασία, και μάλιστα σε μια μεγάλη γκάμα γεύσεων για κάθε ηλικιακή ομάδα.

Πασχαλινά καλάθια και λαμπάδες

Εκτός από τα μεμονωμένα πασχαλινά προϊόντα, τα μίνι μάρκετ την περίοδο του Πάσχα θα μπορούσαν να αυξήσουν τα έσοδά τους τοποθετώντας καλάθια με συνθέσεις προϊόντων στο κατάστημα. Πρόκειται για κωδικούς που είναι κατάλληλοι για δώρο, αφού μπορεί να περιέχουν από σοκολατάκια μέχρι παραδοσιακά προϊόντα. Οι λαμπάδες είναι επίσης μια κατηγορία που ταιριάζει στη φύση της μικρής λιανικής, καθώς το κόστος τους δεν είναι μεγάλο και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων. Σημαντικό είναι, όμως, τα προϊόντα της κατηγορίας να τοποθετηθούν στην κατάλληλη θέση, ώστε να είναι ευδιάκριτα και να αιχμαλωτίζουν το βλέμμα των επισκεπτών, ήδη από την είσοδό τους στο κατάστημα.