Ενισχύεται η τάση της καινοτομίας και της εξειδίκευσης

ΠαιχνίδιαΤα τελευταία χρόνια παρατηρείται στο κανάλι των παιχνιδιών έντονη τάση για καινοτομία κι εξειδίκευση, αναλόγως με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Εταιρείες, όπως η LEGO ή τα γνωστά Playmobil, έχουν πλέον δυναμική παρουσία και στα μίνι μάρκετ, με παιχνίδια που είναι επηρεασμένα π.χ. από την επικαιρότητα και στοχεύουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών, μικρών ή μεγαλύτερων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά επετειακών Lego για τη διάσημη, και στην Ελλάδα, σειρά «Τα Φιλαράκια». Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 χρόνων, η εταιρεία προσφέρει το αγαπημένο καφέ της σειράς σε ένα κιτ με 1.070 κυβάκια, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το Σεπτέμβριο, στοχεύοντας και στους ενήλικους καταναλωτές.

Επιπλέον, η εταιρεία Geobra Brandstätter Stiftung, με έδρα το Zirndorf της Γερμανίας, κι η Playmobil Hellas λάνσαραν πρόσφατα στην ελληνική αγορά Playmobil με τους θεούς των αρχαίων Ελλήνων. Πρόκειται για μία ολόκληρη σειρά, στην οποία περιλαμβάνεται ο Δίας, ο πανίσχυρος βασιλιάς των θεών, η Αθηνά, η θεά της σοφίας, ο Ερμής, ο αγγελιοφόρος των θεών, ο Ποσειδώνας, ο θεός της θάλασσας, η Άρτεμις, η θεά των δασών και του κυνηγιού, κι η Δήμητρα, η θεά της γεωργίας. Όπως γίνεται αντιληπτό, η στόχευση στους Έλληνες καταναλωτές ήταν σχεδόν απόλυτη, αλλά κι επιτυχημένη. Πέρα, όμως, από την εξειδίκευση, τη μακροχρόνια έρευνα και προετοιμασία που απαιτεί η δημιουργία των συλλεκτικών φιγούρων, η αγορά των παιχνιδιών αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα μείζονος σημασίας, που εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στα σημεία μικρής λιανικής.

Η γκάμα των παιχνιδιών είναι τεράστια και ικανοποιεί κάθε βαλάντιο και παιδική προτίμηση.

«Αγκάθι» τα παράνομα παιχνίδια στα μίνι μάρκετ

«Αγκάθι» για την ελληνική αγορά αποτελούν τα παράνομα παιχνίδια, με το ποσοστό τους να αγγίζει σχεδόν το 90% στο κανάλι της μικρής λιανικής, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σε προηγούμενο τεύχος του περιοδικού «MiniMarket και Μικρή Λιανική» ο κ. Γιώργος Παππάς, Marketing Manager της Giochi Preziosi Hellas S.A. Παρ’ όλο που πρόκειται για μια αγορά δύσκολα μετρήσιμη, υπολογίζεται ότι τα μη νόμιμα παιχνίδια μπορεί να φτάνουν και το 30% επί του συνόλου. Το φαινόμενο των κλεψίτυπων παιχνιδιών βρίσκεται σε έξαρση στα καταστήματα ψιλικών και τα περίπτερα, καθώς οι επίσημοι εισαγωγείς είναι πολύ δύσκολο να ελέγξουν το συγκεκριμένο κανάλι διανομής και να επιληφθούν της απομάκρυνσης των κλεψίτυπων προϊόντων.

Αναστασία Βασιλείου

«Καλή βιτρίνα τα παιχνίδια»

Τα παιχνίδια, εκτός από το κέρδος που φέρνουν στα καταστήματα της μικρής λιανικής, αποδεικνύονται συχνά και «όπλο» για την προσέλκυση πελατών. Αυτό μας εξήγησε κι η κα Αναστασία Βασιλείου, συνιδιοκτήτρια του περιπτέρου επί της οδού Μηδείας, στη Νέα Ιωνία. «Τα παιχνίδια μπορούν να αποτελέσουν μία καλή βιτρίνα για το περίπτερο. Βάζοντάς τα σε σημείο που να είναι ιδιαίτερα εμφανές στον κόσμο, έχουν τη δυνατότητα να φέρουν κάποιον στο κατάστημα. Ειδικά για τα μικρά παιδάκια, που τα βλέπουν ακόμα και περνώντας από έξω, είναι ένα απόλυτα δελεαστικό προϊόν».

Μαρία Γεωργίου

«Οι σακούλες είναι Νο1 στις  πωλήσεις»                                                                         

Μία μεγάλη γκάμα με φτηνά παιχνίδια είναι ικανή να φέρει έναν σημαντικό τζίρο σε κάθε μίνι μάρκετ ή ψιλικατζίδικο, ειδικά αν βρίσκεται και κοντά σε σχολείο ή και πλατεία. «Σε εμάς, επειδή το κατάστημά μας είναι κοντά στην πλατεία που παίζουν πολλά παιδάκια κι έρχονται, ειδικά τώρα το καλοκαίρι, με τον παππού και τη γιαγιά, αποτελεί ένα καλό προϊόν. Έχουμε αρκετά παιχνίδια στα ράφια μας, αλλά και κρεμασμένα έξω από το κατάστημα. Νο 1 σε πωλήσεις είναι οι σακούλες παιχνιδιών, καθώς είναι και φθηνές και έχουν και το στοιχείο της έκπληξης, που κερδίζει αμέσως τα παιδιά», τόνισε στο περιοδικό «MINI MARKET & Μικρή Λιανική» η κα Μαρία Γεωργίου, υπάλληλος του καταστήματος ψιλικών στην οδό Ιαλέμου, στην Αθήνα.

 

Τα παράνομα παιχνίδια, που έχουν προέλευση κυρίως από την Κίνα, φτάνουν στα σημεία πώλησης χωρίς τιμολόγια και την απαιτούμενη περιγραφή των χαρακτηριστικών τους. Ο καταναλωτής θα πρέπει να γνωρίζει ότι τα αυθεντικά προϊόντα, που πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές, συνοδεύονται απαραιτήτως από πληροφορίες για την επωνυμία, τη διεύθυνση του κατασκευαστή, τα στοιχεία επικοινωνίας και τον εισαγωγέα. Επιπλέον, στα παράνομα παιχνίδια, το διακριτικό σήμα πάνω στο παιχνίδι είναι παραποιημένο σε σχέση με το αυθεντικό κι η εικονογράφηση «αντιγράφει» την αρχική, παρουσιάζοντας εμφανείς τροποποιήσεις. Το μεγάλο πρόβλημα των παράνομων παιχνιδιών είναι ότι παράγονται με φθηνότερα και συχνά επικίνδυνα για την ασφάλεια των παιδιών υλικά, αφού πρακτικά δεν περνούν από κανένα έλεγχο.

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών είναι πολλές, δίνοντας την ευκαιρία στον επαγγελματία της μικρής λιανικής να επιλέξει τη συνεργασία που επιθυμεί, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής του. Ο αριθμός τους έχει αυξηθεί, μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να μεγαλώνουν κι οι επιλογές για τους ιδιοκτήτες και τα καταστήματά τους, τόσο όσον αφορά τις εταιρείες, όσο και τα ίδια τα παιχνίδια, τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν σε αυτά. Ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω κάποιες εξ αυτών.

Επίκαιρες συλλογές από την Γιαννάκη Toys

Μεταλλικές ταυτότητες, παιχνίδια, τάπες κι αναμνηστικά, επίκαιρες συλλογές και παιχνίδια στην εγχώρια αγορά, με έμφαση στην υψηλή ποιότητα, σε χαμηλές τιμές, προσφέρει μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής η εταιρεία Γιαννάκη. Η εταιρεία Γιαννάκη ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στον χώρο των παιχνιδιών το 1984 κι από τότε προσφέρει στα παιδιά, μέσω του περιπτέρου, του ψιλικατζίδικου ή του μίνι μάρκετ της γειτονιάς μικρά παιχνίδια ή συλλογές, ακολουθώντας τις απαιτήσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, ανάλογα με την εποχή και την επικαιρότητα.

Παιχνίδια για μίνι μάρκετ από την Fantastic Market

Παιχνίδια, τυχερές σακούλες, δωροεκπλήξεις, αυτοκόλλητα ομάδων, μεταλλικές ταυτότητες κ.ά. περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας Fantastic Market. H Fantastic Market ξεκίνησε τη δράση της στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών το 1985 και σήμερα διαθέτει τα προϊόντα της στα τοπικά καταστήματα λιανικής πώλησης, online και τηλεφωνικά. Διαθέτει μεγάλη γκάμα προϊόντων για αγόρια και κορίτσια, ενώ, παράλληλα, εκτός από τα παιχνίδια, διαθέτει κι είδη σπιτιού, ψιλικά, ζαχαρώδη προϊόντα, κρητικά παξιμάδια και κρασιά.