Τα παιχνίδια στο κανάλι της μικρής λιανικής θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα «δυνατό» χαρτί για τον επαγγελματία, προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα της επιχείρησής του, προσελκύοντας το παιδικό καταναλωτικό κοινό.
Tο κόστος τους άλλωστε είναι χαμηλό, καθιστώντας εύκολη την αγορά τους από τους γονείς, ενώ δίνουν μεγάλο περιθώριο κέρδους στα μίνι μάρκετ.

Της Ελένης Σαραντάκη

Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει το τελευταίο χρονικό διάστημα η αγορά των παιχνιδιών στα καταστήματα της μικρής λιανικής, καθώς αποτελεί έναν τομέα με μεγάλο περιθώριο κέρδους για τον επαγγελματία, προσελκύοντας έντονα τις μικρότερες ηλικιακές ομάδες. Παιχνίδια πάσης φύσεως, πλέον, πρωταγωνιστούν στα ράφια των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων και μπορούν να ικανοποιήσουν τις προτιμήσεις όλων των νεαρών ηλικιακών ομάδων, ενώ ταυτόχρονα υιοθετούν διακριτά χαρακτηριστικά με βάση το φύλο που απευθύνονται. Ειδικά στο κανάλι του μίνι μάρκετ, πάντως, τα παιχνίδια που έχουν μεγάλη… πέραση τα τελευταία χρόνια είναι οι τυχερές σακούλες, καθώς αποτελούν μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές, όπως εξήγησαν και στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι επαγγελματίες της αγοράς.

Η επιτυχία του συγκεκριμένου προϊόντος μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητή, καθώς σε μια συσκευασία -μπλε για τα αγόρια, ροζ για τα κορίτσια- συγκεντρώνονται διάφορα μικρά παιχνιδάκια, που συνήθως είναι εμπνευσμένα από δημοφιλείς χαρακτήρες παιδικών προγραμμάτων ή ταινιών (π.χ Hello Kitty, Frozen). Ταυτόχρονα, μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε στα καταστήματα της μικρής λιανικής και πωλούνται εύκολα, καθώς το κόστος τους δεν είναι ιδιαιτέρως υψηλό. Πέρα από τις τυχερές σακούλες, όμως, η γκάμα των παιχνιδιών που μπορούν να τοποθετηθούν σε μίνι μάρκετ είναι πραγματικά τεράστια: κούκλες, τρενάκια, αυτοκινητάκια, χνουδωτά ζωάκια, τουβλάκια, μπογιές, βιβλία, αυτοκόλλητα, επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ και πολλά άλλα, έχουν τη δυνατότητα να «καθηλώσουν» τα βλέμματα μικρών και μεγάλων, με τη σωστή τοποθέτησή τους στους εξωτερικούς ή ευδιάκριτους χώρους των καταστημάτων.

Τα παιχνίδια προσελκύουν πελάτες στα μίνι μάρκετ

Το μέρος όπου θα τοποθετηθούν τα παιχνίδια σε ένα μίνι μάρκετ αποτελεί κομβικό σημείο για την προσέλκυση πελατών και μπορεί να επηρεάσει άμεσα τις πωλήσεις. Τα συγκεκριμένα προϊόντα ευνοούνται ιδιαίτερα από την τοποθεσία του καταστήματος και είναι ιδανικά για επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά σε πλατείες, σχολεία ή παιδικές χαρές, καθώς μπορούν να αποτελέσουν και «όπλο», για να μπει ο καταναλωτής στο κατάστημα. Εκτός, όμως, από τη γεωγραφική θέση, μεγάλο ρόλο στην προσέλκυση του παιδικού καταναλωτικού κοινού παίζει κι η τοποθέτησή τους σε περίοπτο σημείο, ώστε να είναι ιδιαίτερα εμφανή, προσελκύοντας τα παιδικά βλέμματα.

Τα μικρά παιχνίδια είναι πιο εύκολα στην πώληση, αφού περιλαμβάνονται στη λογική των… αυθόρμητων αγορών.

Συνήθως, η συσκευασία των παιχνιδιών, που είναι κατάλληλα για να «κρεμαστούν» σε μίνι μάρκετ και περίπτερα, είναι σχεδιασμένη, ώστε να τραβά την προσοχή των μικρών καταναλωτών, με έντονα χρώματα και μοτίβα. Σύμφωνα με τους ίδιους τους επαγγελματίες της αγοράς και τα όσα είπαν στο περιοδικό «Mini Market και Μικρή Λιανική», τα μικρά παιχνίδια που κρέμονται κοντά στην είσοδο του καταστήματος ή σε εξωτερικούς χώρους αγοράζονται εύκολα, κυρίως από παππούδες και γιαγιάδες που συνοδεύονται από τα εγγόνια τους, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα προσελκύουν το παιδικό κοινό εύκολα, αν τοποθετηθούν σε εμφανή σημεία. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος παιχνίδια αγοράζονται, συνήθως, στοχευμένα από τους πελάτες της μικρής λιανικής, κυρίως ως δώρο για ένα παιδί, καθώς το κόστος τους είναι υψηλότερο. Είτε πάντως πρόκειται για μικρά είτε για μεγάλα παιχνίδια, η γκάμα τους είναι τεράστια, με μεγάλο περιθώριο κέρδους, κι ικανοποιεί κάθε βαλάντιο και παιδική προτίμηση.

Κέρδος ακόμη και πάνω από 50%

Για κέρδος που μπορεί να ξεπεράσει και το 50% κάνουν λόγο οι επαγγελματίες της αγοράς, με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι των παιχνιδιών να προσφέρουν πολύ μεγάλα περιθώρια στη μικρή λιανική, ανάλογα και με την εκάστοτε συμφωνία. Η μεγάλη γκάμα σίγουρα αποτελεί βασικό παράγοντα στην αύξηση των πωλήσεων, προσελκύοντας το παιδικό κοινό, ενώ οι πωλήσεις «εκτοξεύονται», σύμφωνα με τους επαγγελματίες, την περίοδο των εορτών, αλλά και στις αρχές της σχολικής σαιζόν, αφού συχνά συνδυάζονται με τις αγορές των σχολικών ειδών.

Οι σακούλες παιχνιδιών, μάλιστα, που είναι πολύ εύκολο να τοποθετηθούν σε μίνι μάρκετ κι αποτελούν οικονομική λύση για τους γονείς, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τον τζίρο των επιχειρήσεων, δίνοντας μεγάλο περιθώριο κέρδους, της τάξεως ακόμα και του 60%. Τα μικρά παιχνιδάκια, άλλωστε, μπορεί να έχουν μικρότερο κέρδος για τον επαγγελματία σε σχέση με τα μεγαλύτερα, είναι όμως πιο εύκολα στην πώληση, αφού περιλαμβάνονται στη λογική των… αυθόρμητων αγορών, όπου για παράδειγμα ένας παππούς θα αγοράσει μαζί με τα τσιγάρα του κι ένα φθηνό παιχνιδάκι για το εγγόνι του. Τα τελευταία χρόνια, πάντως, στα ράφια της μικρής λιανικής, πλέον, ο καταναλωτής μπορεί να συναντήσει παιχνίδια που ξεχωρίζουν για τα καινοτόμα στοιχεία τους, τα οποία παλαιότερα πωλούνταν μόνο σε καταστήματα παιχνιδιών.

Οι δημοφιλείς φιγούρες «κερδίζουν» τους μικρούς καταναλωτές

ΠαιχνίδιαΗ γκάμα των προϊόντων που είναι κατάλληλα για πώληση σε μίνι μάρκετ είναι τεράστια, ιδιαίτερα στα παιχνίδια μικρού μεγέθους, που είναι εμπνευσμένα από τους αγαπημένους – τηλεοπτικούς και μη- ήρωες των παιδιών. Βασικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης κατηγορίας παιχνιδιών είναι, φυσικά, η δυνατότητα να ικανοποιήσουν πλήρως ένα παιδί, είτε αγόρι είτε κορίτσι, και μάλιστα σε πολύ χαμηλό κόστος για τον γονέα. Μόλις με μερικά ευρώ, οι μικροί πελάτες του μίνι μάρκετ είναι σε θέση να αποκτήσουν αυτοκινητάκια, κούκλες, δημοφιλείς ήρωες, όπως ο Spiderman ή οι χαρακτήρες της ταινίας Toy Story, ενώ παράλληλα προσφέρεται η δυνατότητα στα μίνι μάρκετ να αυξήσουν τα κέρδη τους, διαμέσου των μικρών καταναλωτών.

Τα παιδιά, παρά την οικονομική δυσπραγία των τελευταίων ετών, κράτησαν την εγχώρια αγορά παιχνιδιών σε υψηλό επίπεδο, αφού τα σχετικά νούμερα δείχνουν ανοδική τάση και καλύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Στοχεύοντας στο «δυναμικό» παιδικό κοινό, που προσελκύεται εύκολα από τα παιχνίδια, και τοποθετώντας σωστά τα προϊόντα στα καταστήματα, η μικρή λιανική μπορεί να αποκομίσει ένα σημαντικό έσοδο, παρά τον υψηλό ανταγωνισμό μεγάλων επιχειρήσεων, όπως τα Jumbo ή τα Max Stores.