Νέα premium προϊόντα στα ράφια των μίνι μάρκετ

Όπως γίνεται αντιληπτό, η τάση για premium προϊόντα είναι παγκόσμια, αλλά έχει αρχίσει να βρίσκει το κοινό της και στην Ελλάδα, με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, στους κλάδους των τροφίμων και των ποτών, να λανσάρουν όλο και περισσότερους σχετικούς κωδικούς. Πολλοί από αυτούς έχουν βρει έτσι ήδη τη θέση τους στα ράφια και τα ψυγεία της μικρής λιανικής. Η ιταλική εταιρεία καφέ Lavazza λάνσαρε πρόσφατα στην Ελλάδα το premium χαρμάνι της Qualità Oro Mountain Grown, ολοκληρώνοντας τη σειρά Qualità Oro στην εγχώρια αγορά. Με νέα premium προϊόντα ενισχύθηκε με τη σειρά της η γκάμα των Κρίς Κρίς Selection, η οποία περιλαμβάνει πια και τα Κρίς Κρίς Selection The Classic Toast, Κρίς Κρίς Selection The Classic Sandwich και Κρίς Κρίς Selection The Brioche Toast.

Το απόσταγμα «KENTRI» Premium Honey Spirit διαθέτει στη μικρή λιανική, από την πλευρά του, ο Όμιλος Εταιρειών Mantis, ενώ στην Ελλάδα έχει έρθει πλέον και η premium σειρά ανάμεικτων χυμών (smoothies) της OKF. Premium και Luxury αλείμματα, υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας προσφέρει επίσης, Olympic Terra Superfoods, ενώ στον τομέα των ποτών τα premium προϊόντα είναι ακόμη περισσότερα. Από τη νέα premium σειρά από το Jack Daniel’s μέχρι τα premium mixers Fever-Tree που διανέμει η Άμβυξ, τα νέα λανσαρίσματα δεν έχουν τέλος. Ως εκ τούτου, και ο επαγγελματίας της μικρής λιακής έχει τη δυνατότητα να επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία, απευθυνόμενος σε μία ιδιαίτερη, αλλά αρκετά μεγάλη ομάδα καταναλωτών, η οποία και αναζητά premium ποιότητα στα προϊόντα που αγοράζει από ένα κατάστημα.

Νέα τάση τα brands από το εξωτερικό

Υποκινούμενη από τα social media, έχει αρχίσει να δημιουργείται στην Ελλάδα και μία νέα τάση για προϊόντα που είναι διάσημα στο εξωτερικό. Η ζήτηση, ειδικά online, για κορυφαία brands από χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία μεγαλώνει διαρκώς και μεταφέρεται πια και στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Ήδη πολλοί χονδρέμποροι έχουν ενισχύσει την γκάμα τους με σχετικά προϊόντα και οι πωλήσεις τους στα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα αυξάνονται σταθερά. Κατηγορίες προϊόντων όπως τα snacks, τα energy drinks, τα αναψυκτικά και άλλες με ιδιαίτερη «δυναμική» στα καταστήματα της μικρής λιανικής, έχουν αρχίσει να βρίσκουν πελάτες και για προϊόντα που είναι δημοφιλή σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο.

Η επιρροή των social media

Tα social media διαμορφώνουν πλέον σε μεγάλο βαθμό τις καταναλωτικές συνήθειες και σε πολλές περιπτώσεις αποτελούν τον βασικό παράγοντα για να καταλήξει ένα προϊόν στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή. Αρκετοί είναι οι influencers, που μέσα από τους προσωπικούς τους λογαριασμούς προτείνουν διατροφικές επιλογές στους followers, προωθώντας προϊόντα και συγκεκριμένα brands. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να επενδύουν μεγάλα ποσά στις τηλεοπτικές καμπάνιες, ώστε να επιτύχουν μεγιστοποίηση του μεριδίου τους στο κανάλι της λιανικής και να αυξήσουν τους ετήσιους τζίρους τους, για τις νεότερες γενιές η τηλεοπτική διαφήμιση ανήκει μάλλον στο παρελθόν και τη θέση της έχουν πάρει μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το TikTok. Σε αυτά θα δει κανείς brands που είναι της μόδας ή ξεχωριστές γεύσεις από προϊόντα που γνωρίζει και θα θέλει να τα δοκιμάσει, αναζητώντας τα στην αγορά. Κάπως έτσι άρχισαν να δημιουργούνται ηλεκτρονικές πλατφόρμες που δίνουν αυτή τη δυνατότητα στους καταναλωτές και πλέον έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται και μέσω των ραφιών και των ψυγείων της μικρής λιανικής.

Δημήτρης Καραγιάννης
«Μεγάλη ζήτηση για αμερικάνικα brands»
Για τη νέα τάση που δημιουργείται με τα brands από το εξωτερικό μίλησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», ο κ. Δημήτρης Καραγιάννης, ο οποίος διαθέτει εμπειρία 20 χρόνων στην αγορά της μικρής λιανικής. Το νέο 24ωρο μίνι μάρκετ επί της οδού Ιωάννου Φωκά στην Αθήνα, που άνοιξε ο ίδιος, διαθέτει μία ευρεία γκάμα με brands από το εξωτερικό και όπως μας εξήγησε: «είναι η μεγαλύτερη τάση αυτή τη στιγμή. Τα ξένα προϊόντα πουλάνε πολύ και ειδικά τα αμερικάνικα brands. Παρότι η τιμή τους είναι πιο μεγάλη από τα ελληνικά, επειδή πιο ακριβά τα αγοράζουμε κι εμείς από τους χονδρεμπόρους, η ζήτηση είναι μεγάλη. Οι καταναλωτές φαίνεται ότι ψάχνουν για τέτοιου είδους προϊόντα, ειδικά στην κατηγορία των snacks και γι’ αυτό έχουμε επενδύσει κι εμείς σε αυτή την κατηγορία, με πολλούς σχετικούς κωδικούς στα ράφια και τα ψυγεία μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.