Από το e-snacks στη μικρή λιανική

Το e-snacks.gr είναι η κορυφαία online πλατφόρμα για brands από το εξωτερικό περιλαμβάνοντας μία μεγάλη γκάμα από προϊόντα, όχι μόνο στα snacks, αλλά και σε αναψυκτικά, ροφήματα, ζαχαρωτά και άλλες κατηγορίες προϊόντων. Η ζήτηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα λοιπόν είναι τόσο μεγάλη που δείχνει και τη νέα τάση που επικρατεί στην αγορά, με πολλούς επαγγελματίες της μικρής λιανικής να στρέφονται επίσης προς αυτό, όπως μας εξήγησε ο υπεύθυνος του e-snacks.gr, Μιχάλης Γιακουμάκης. «Η ζήτηση έχει εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες. Από 600 αποστολές τον περασμένο Μάιο, πλέον έχουν ξεπεράσει τις 4.000 αποστολές», ανέφερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική». Εξήγησε δε, ότι η ζήτηση αφορά κυρίως brands που γνωρίζουν οι καταναλωτές, αλλά στο εξωτερικό διατίθενται και σε άλλους τύπους, όπως τα Cheetos και Oreos, καθώς και κωδικούς που είναι δημοφιλείς σε συγκεκριμένες χώρες όπως τα Takis στην Ισπανία ή που έχουν γίνει της μόδας μέσα από τα social media, όπως τα ενεργειακά ποτά Prime.

Όσον αφορά την προμήθειά τους και τη διανομή τους στα καταστήματα της μικρής λιανικής, ο κ. Γιακουμάκης μας είπε: «Χρειάστηκε να κάνουμε μία σειρά από δύσκολες συνεργασίες στο εξωτερικό και να βρούμε τους κατάλληλους συνεργάτες, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε την κατηγορία. Η διάθεση των συγκεκριμένων προϊόντων δεν είναι εύκολη, αφού δεν ξέρουμε αν θα μπορούμε να έχουμε σταθερά κάποια προϊόντα, ενώ δεν υπάρχει και η δυνατότητα επιστροφής τους. Παρ’ όλα αυτά, το περιθώριο κέρδους είναι πολύ καλό και αξίζει τον κόπο η επένδυση στα δημοφιλή brands από το εξωτερικό. Για τον λόγο αυτό έχουν ήδη πολλούς πελάτες και στη μικρή λιανική, που αγοράζουν από εμάς αρκετούς κωδικούς για τα ράφια τους, για να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό. Θέλουμε μάλιστα να ενισχύσουμε την παρουσία μας στα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, με τα προϊόντα μας», τόνισε στο περιοδικό μας.

Αυξάνονται τα μίνι μάρκετ με brands από το εξωτερικό

Κάπως έτσι, έχουν αρχίσει να αυξάνονται και τα καταστήματα της μικρής λιανικής, που διαθέτουν στα ράφια και τα ψυγεία τους, τέτοιου είδους προϊόντα και μάλιστα προσπαθούν να τα διαφημίσουν στους πελάτες τους. Στα social media υπάρχουν ήδη λογαριασμοί ιδιοκτητών μίνι μάρκετ και περιπτέρων, που γίνονται viral, παρουσιάζοντας διάσημα brands του εξωτερικού, που συγκεντρώνουν τα βλέμματα των Ελλήνων καταναλωτών, κάνοντας κάποιους από αυτούς και πελάτες τους. Την ίδια ώρα υπάρχουν και εξειδικευμένα καταστήματα στην Αθήνα, τα οποία και πωλούν snacks, ζαχαρωτά, γλυκά και άλλα προϊόντα από brands του εξωτερικού. Η εταιρεία Nutrition Global Trading Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε. διαθέτει πλέον δύο τέτοια καταστήματα, ένα στα Πατήσια και ένα στον Πειραιά. «Υπάρχει ένα μεγάλος αριθμός καταναλωτών που ψάχνει προϊόντα και brands από το εξωτερικό και έρχεται στα καταστήματά μας για να τα αγοράσει», είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», ο Διονύσης Φιλιππόπουλος από τη NGT και πρόσθεσε: «Πρόκειται κυρίως για νέους 18 έως 30 ετών, αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες, με καταναλωτές που έχουν δοκιμάσει αυτά τα προϊόντα στο εξωτερικό και τα ξέρουν». Τα social media παίζουν και σε αυτή την περίπτωση σημαντικό λόγο, ενώ η τιμή φαίνεται ότι δεν επηρεάζει τους πελάτες των καταστημάτων. «Συνήθως οι καταναλωτές που ψάχνουν δημοφιλή brands από το εξωτερικό, γνωρίζουν ότι η τιμή τους δεν θα είναι αντίστοιχη των συνηθισμένων και τη δικαιολογούν όταν τη βλέπουν στο ράφι μας», εξήγησε ο κ. Φιλιππόπουλος.

Τα προϊόντα που «φεύγουν» από τα ράφια

Tα brands από το εξωτερικό φαίνεται λοιπόν ότι μπορούν να αποτελέσουν μία ξεχωριστή κατηγορία προϊόντων για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, η οποία μάλιστα, σε αυτή τη φάση, τους διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Υπάρχουν αρκετοί κωδικοί που «φεύγουν» σε πολύ καλό ρυθμό από τα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων στην Ελλάδα, με τα snacks, τις σοκολάτες, τα ζαχαρωτά, τα αναψυκτικά και τα energy drinks να είναι οι κορυφαίες κατηγορίες. Προϊόντα όπως τα Takis και τα Chazz φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να εδραιώνονται στην ελληνική αγορά, ενώ μεγάλη είναι η ζήτηση για τα ενεργειακά ποτά Prime και τα Monster σε limited εκδόσεις και γεύσεις που δεν κυκλοφορούν συνήθως στα ελληνικά ψυγεία. Γενικά, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν να θέλουν να δοκιμάσουν νέες γεύσεις και γνωστά brands, όπως τα Oreos, οι Milka, τα Cheetos και άλλες κορυφαίες μάρκες σε ασυνήθιστες γεύσεις, που μοιάζουν ιδιαίτερα ελκυστικά για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό.