Quick Market Το μίνι μάρκετ επί της οδού Σοφούλη στη Νέα Φιλαδέλφεια είναι ένα σύγχρονο κατάστημα της μικρής λιανικής που δεν έχει τίποτα να… ζηλέψει από τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της πόλης.

Quick MarketΠριν από περίπου 5 χρόνια, η κα Αναστασία Γιαννακοπούλου κι ο κ. Θοδωρής Κάρλος αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τις προηγούμενες δουλειές τους και να επενδύσουν σε ένα νέο κατάστημα στη μικρή λιανική, το οποίο κι έχει εδραιωθεί πια στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, προσφέροντας στους καταναλωτές… τα πάντα. Πρόκειται στην πραγματικότητα για ένα μικρό σούπερ μάρκετ, με τη λογική της μικρής λιανικής, καθώς τα τσιγάρα, οι εφημερίδες κι η προσωπική επαφή με τους πελάτες είναι αυτά που ξεχωρίζουν το Quick Market από τον ανταγωνισμό.

«Σχολείο» το μίνι μάρκετ

Η κα Γιαννακοπούλου διατηρούσε αρτοποιείο στον συγκεκριμένο χώρο, πριν αποφασίσει να στραφεί στη μικρή λιανική. Τα ωράρια του ψωμιού, με την εργασία τα ξημερώματα να είναι καθημερινή, την οδήγησαν στην απόφαση να αναζητήσει ένα καινούργιο κόνσεπτ. «Πούλησα το πρατήριο άρτου κι επενδύσαμε κάποια επιπλέον χρήματα, για να δημιουργήσουμε αυτό εδώ το κατάστημα. Δεν είχαμε όμως μεγάλη εμπειρία με προμηθευτές και γενικότερα με το κομμάτι της μικρής λιανικής, γεγονός που αποτέλεσε… σχολείο για εμάς. Πρέπει να μάθεις πολλά πράγματα μέχρι να καταλάβεις πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη αγορά, ώστε να μην χάνεις χρήματα και να καταφέρνεις να έχεις τα προϊόντα που πρέπει, στην τιμή που πρέπει», υποστήριξε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική».

«Πόλεμος» για τις τιμές και με τους προμηθευτές

Quick MarketΗ επαφή με τους προμηθευτές ανέδειξε και μια από τις σημαντικότερες δυσκολίες για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. «Δύσκολα παίρνουμε από αυτούς καλύτερες τιμές κι είμαστε πάντα πίσω από τα σούπερ μάρκετ. Ειδικά στα επώνυμα προϊόντα, οι εταιρείες έχουν κι ειδικές συμφωνίες με τα μεγάλα καταστήματα, οπότε σε εμάς δεν δίνουν καν τη δυνατότητα να πάρουμε ίδιες ποσότητες με τα ίδια χρήματα», μας εξήγησε. Χάνεται έτσι κι η ευκαιρία για περισσότερο κέρδος ή μεγαλύτερες προσφορές. «Βασικά, το δεύτερο είναι σε εμάς το πιο σημαντικό, γιατί ό,τι εκπτώσεις παίρνουμε τις βάζουμε κατευθείαν στην τιμή των προϊόντων. Είναι πιο σημαντικό θεωρούμε να δουν κι οι πελάτες μας τις καλύτερες δυνατές τιμές στα ράφια μας, παρά να βγάλουμε προσωρινά ένα μικρό κέρδος παραπάνω», απάντησε.

«Κάναμε μεγάλη έρευνα για τα προϊόντα»

Με τα επώνυμα προϊόντα να αποτελούν αναγκαστική ουσιαστικά λύση, με ελάχιστο περιθώριο… ελιγμών, μπορούν άραγε μικροί Έλληνες παραγωγοί να κερδίσουν μία θέση στο ράφι, με δικά τους, ελληνικά προϊόντα; «Ναι, εμείς έχουμε βάλει στο κατάστημά μας πολλά ελληνικά προϊόντα κι ο κόσμος δεν δυσκολεύεται να τα εμπιστευθεί. Κάναμε όμως και μεγάλη έρευνα στην αρχή, ψάχνοντας παντού για προμηθευτές κι ελέγχοντας προϊόντα που μπορούμε και θέλουμε να βάλουμε στο κατάστημά μας. Και έχουν πια και μεγάλη ζήτηση, από τα τρόφιμα μέχρι και τα χαρτικά. Ειδικά σε αυτά τα τελευταία, δύσκολα κάποιος πελάτης θα ζητήσει επώνυμο, αν το άλλο είναι πιο φθηνό. Ελάχιστοι θα πουν “θέλω το Klinex” για παράδειγμα», μας ανέφερε χαρακτηριστικά.