Του Βάιου Τασούλα

Προϊόντα μελιού υψηλής προστιθέμενης αξίας

Μελισσοκομική ΔωδεκανήσουΗ Μελισσοκομική Δωδεκανήσου αποτελεί πλέον ένα από τα πιο γνωστά brand μελιού στην ελληνική αγορά, με προϊόντα όπως το παραδοσιακό μελεκούνι της Ρόδου να κερδίζουν τη μικρή λιανική σε όλη την Ελλάδα. Η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και λανσάρει διαρκώς νέους κωδικούς και για το «κανάλι» του μίνι μάρκετ. Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος (CEO) της εταιρείας, Νικόλαος Ρέτσος, μίλησε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», εξηγώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν φέρει τη ροδίτικη επιχείρηση μεταξύ των κορυφαίων επιλογών και για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής.

Mini Market: Η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια από την ίδρυσή της. Πείτε μας δυο λόγια για αυτή και την πορεία της στην ελληνική αγορά.
Νικόλαος Ρέτσας: Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1999 στη Ρόδο κι ήρθε να καλύψει το κενό που υπήρχε στην αγορά στην παραγωγή και τυποποίηση του μελιού, του μελεκουνιού κι άλλων προϊόντων με βάση το μέλι. Ξεκινήσαμε σε τοπικό επίπεδο να συλλέγουμε μέλι από όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου, ενισχύοντας παράλληλα με δράσεις τη Μελισσοκομία, η οποία είχε παρακμάσει επικίνδυνα, λόγω της στροφής του έμψυχου δυναμικού των νησιών στις υπηρεσίες τουρισμού. Στα νησιά μας παράγεται εξαιρετικής ποιότητας μέλι, λόγω της αυτοφυούς άγριας βλάστησης και της απουσίας οργανωμένων καλλιεργειών που συνοδεύονται από λιπάσματα και φυτοφάρμακα. Υπάρχουν νησάκια όπου κυριαρχεί το θυμάρι, οπότε παράγουν υπέροχο μυρωδάτο, καθαρό θυμαρίσιο μέλι, που είναι κι η ναυαρχίδα των μελιών μας. Υπάρχουν και τα πευκοδάση της Ρόδου, όπου με τη βοήθεια του τοπικού μικροκλίματος και της υψηλότερης ηλιοφάνειας στην Ελλάδα, παράγουν γευστικότατο πευκόμελο, που είναι πιο φινετσάτο οργανοληπτικά, από εκείνο της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Μελισσοκομική ΔωδεκανήσουΠαράλληλα, η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου εστίασε κι επένδυσε στην παραγωγή και προώθηση του γαστρονομικού θησαυρού της Ρόδου, που είναι το Μελεκούνι. Μια «υπερτροφή» εξ ολοκλήρου από μέλι, αμύγδαλο, μη αποφλοιωμένο σησάμι, φλούδα πορτοκαλιού, μοσχοκάρυδο και κανέλα. Συνδυάζει τα οφέλη της υγιεινής διατροφής με την εξαιρετική γεύση. Ακολουθώντας τιμολογιακά επιθετική πολιτική, προσφέραμε στην αγορά ένα προϊόν με το καλύτερο value for money. Έτσι, το Μελεκούνι έγινε ο ηγέτης στην κατηγορία των παστελιών στα ράφια των καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Η εταιρεία έχει συνεχή ανάπτυξη και κερδοφορία και τα 20 χρόνια λειτουργίας της. Επίσης, έχοντας εκατομμύρια επισκέπτες στα πόδια μας, μπήκαμε στον πειρασμό να τους παρουσιάσουμε τον μαγικό κόσμο των Μελισσών, καθώς και τη μεγάλη ιστορία της τοπικής Μελισσοκομίας. Έτσι, ιδρύθηκε το μοναδικό στην Ελλάδα Μουσείο Μέλισσας (www.beemuseum.gr) το οποίο αγκαλιάστηκε από όλους κι είναι πλέον από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της Ρόδου.

Μ.Μ.: Ποια είναι σήμερα τα προϊόντα της εταιρείας και ποιο θεωρείται ιδανικό για τη μικρή λιανική;
Ν.Ρ.: Το πρώτο σε πωλήσεις προϊόν μας είναι το Mελεκούνι, το οποίο βγαίνει σε πολλές συσκευασίες, για να μην συγκρούεται η μικρή λιανική με τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Έχοντας την τεχνογνωσία παραγωγής για σνακ μόνο με μέλι, λανσάραμε πρόσφατα τις μπάρες μελιού με υπερτροφές, σε 5 διαφορετικές συνταγές. Οι πρώτες τοποθετήσεις έδειξαν μεγάλη αποδοχή από τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον δεν αναζητούν μόνο νοστιμιά αλλά κι υψηλή διατροφική αξία. Όσον αφορά τα μέλια μας, οι δυνατοί κωδικοί μας είναι το πολυβραβευμένο θυμαρίσιο μέλι μας και το πευκόμελο. Κινούνται περισσότερο στην premium- delicatessen λιανική ή στα καταστήματα με ιδιαίτερα παραδοσιακά προϊόντα.

Μ.Μ.: Πού παράγονται τα προϊόντα σας και πώς διασφαλίζεται η ποιότητά τους;
Ν.Ρ.: Τα εργαστήριά μας είναι στη Ρόδο, οπότε όλα τα προϊόντα μας παράγονται εκεί. Είμαστε εξειδικευμένοι στο μέλι και χρησιμοποιούμε μόνο μέλι παραγωγής μας. Η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας στην καλύτερη ποιότητα. Η ζάχαρη είναι εχθρός μας. Στην παραγωγή εφαρμόζονται αυστηρά πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου ποιότητας IFS&ISO 9001.

Ακολουθώντας τιμολογιακά επιθετική πολιτική, προσφέραμε στην αγορά ένα προϊόν με το καλύτερο value for money, το μελεκούνι.

Μ.Μ.: Υπάρχει η δυνατότητα για πανελλαδική κάλυψη και στη μικρή λιανική;
Ν.Ρ.: Ναι, η διακίνηση γίνεται σε όλη την Ελλάδα, μέσω χονδρεμπόρων, και στις περιοχές όπου δεν έχουμε συνεργάτες, προμηθεύουμε τους πελάτες μας με απευθείας πωλήσεις από την εταιρεία.

Μ.Μ.: Ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου;
Ν.Ρ.: Τα προϊόντα μας διαθέτουν υψηλή προστιθέμενη αξία, όχι μόνο λόγω διαφορετικότητας (Προστατευόμενης Γεωγραφικής ένδειξης, υγιεινή διατροφή κ.ά.) αλλά και λόγω υψηλής ποιότητας και «τίμιας» τιμολόγησης. Φυσικά, πιστεύουμε απόλυτα σε σχέσεις εμπιστοσύνης και win-win λογικής, γιατί έτσι γίνεται η ζωή όλων μας καλύτερη.

Μ.Μ.: Πόσο δύσκολο είναι για μία ελληνική επιχείρηση από τη νησιωτική Ελλάδα να αντεπεξέλθει στην εγχώρια αγορά, ειδικά εν μέσω κρίσης;
Ν.Ρ.: Υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες στη νησιωτική Ελλάδα, με το υψηλό κόστος των μεταφορικών να είναι η μεγαλύτερη. Από την άλλη, νησιά όπως η Ρόδος είχαν τη βοήθεια του τουρισμού στα χρόνια της κρίσης.
Δεδομένης της αξίας των προϊόντων μας, η εταιρεία μας είχε την ικανότητα και την τύχη να έχει εύστοχη στρατηγική, οπότε όχι μόνο αντεπεξήλθε της κρίσης, αλλά εμφάνισε κι έντονη ανάπτυξη στο διάστημα αυτό.

Μ.Μ.: Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της εταιρείας; Αναμένονται νέα προϊόντα στην αγορά;
Ν.Ρ.: Θα δώσουμε έμφαση στις εξαγωγές, με τις μπάρες μελιού και το θυμαρίσιο μέλι μας.
Έχουμε ήδη αναπτύξει τις πρώτες βιολογικές μας μπάρες για την εγχώρια αγορά και για το εξωτερικό και συγχρόνως αναβαθμίζουμε και βελτιώνουμε τις συσκευασίες κάποιων προϊόντων .

Στην έκθεση FOODEXPO του Μαρτίου θα παρουσιαστούν τα νέα προϊόντα μας. Το περίπτερό μας είναι στο 4HALLC3 και θα χαρούμε να έρθουν οι αναγνώστες σας να δουν και να δοκιμάσουν τα προϊόντα μας. Μελισσοκομική Δωδεκανήσου