Σχολικά Είδη. Η πανδημία του κορωνοϊού και οι επακόλουθες καραντίνες και στην Ελλάδα αύξησαν τις αγορές σχολικών ειδών και ειδών γραφείου στα καταστήματα γειτονιάς, δίνοντας μία νέα ώθηση στις πωλήσεις τους ενόψει και της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Του Στέλιου Ασλανίδη

Νέα δυναμική για τα σχολικά και τα είδη γραφείου στα μίνι μάρκετ

Μία νέα εικόνα έχει δημιουργηθεί σε ολόκληρη την αγορά από την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊου και μετά, καθώς σε πολλούς κλάδους της αγοράς ήρθαν τα… πάνω κάτω, με τους καταναλωτές να προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα και να αλλάζουν τις συνήθειές τους, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στις αγορές τους. Αρκετοί τομείς αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα –πάνω που είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν από την οικονομική κρίση που είχε προηγηθεί–, ενώ άλλοι είδαν μια ανέλπιστη αύξηση των πωλήσεών τους, εξαιτίας του κορωνοϊού και της καραντίνας. Εξίσου σημαντικές ήταν οι αλλαγές και στα κανάλια πωλήσεων, αφού τα σούπερ μάρκετ, αλλά και τα μίνι μάρκετ και η μικρή λιανική, είδαν προϊόντα που βρίσκονταν στο περιθώριο να αποκτούν πλέον μία νέα δυναμική. Μεταξύ αυτών των τελευταίων ήταν και τα σχολικά, και τα είδη γραφείου γενικότερα, τα οποία εκτίναξαν σε ορισμένες περιπτώσεις τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των Lockdown. Προϊόντα που μέχρι πρότινος είχαν αρχίσει ακόμη και να εκλείπουν από τα μίνι μάρκετ πλέον θεωρούνται απαραίτητα – ειδικά ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Τα μίνι μάρκετ αποτέλεσαν ένα από τα βασικά κανάλια πωλήσεων στα σχολικά και τα είδη γραφείου κατά την περίοδο του κορωνοϊού.

Ο ανταγωνισμός με τους «μεγάλους»

Τα χαρτοσχολικά στα μίνι μάρκετ, αλλά και στα σούπερ μάρκετ, είχαν χάσει σε μεγάλο βαθμό τη δυναμική τους την προηγούμενη δεκαετία, καθώς ο ανταγωνισμός –ειδικά στις τιμές– με τις μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών και χαρτικών έφθασε να είναι ασύμφορος. Κορυφαίες επιχειρήσεις της χώρας, όπως τα Jumbo, ο Μουστάκας, τα Max Stores, τα Public, αλλά και τα ΙΚΕΑ, τα Praktiker, τα Leroy Merlin και ο Κωτσόβολος, επένδυσαν στα σχολικά είδη και τα είδη γραφείου, ως… συμπληρωματικές κατηγορίες, δείχνοντας να κερδίζουν τη μάχη της αγοράς. Η πανδημία του κορωνοϊού όμως άλλαξε αναγκαστικά τα δεδομένα, αφού πολλά από αυτά τα καταστήματα παρέμειναν για μήνες κλειστά, την ώρα που τα σούπερ και μίνι μάρκετ λειτουργούσαν, έστω και με περιορισμούς ακόμη, και στις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων. Το γεγονός αυτό έδωσε έτσι την ευκαιρία σε πολλούς επαγγελματίες της αγοράς να ενισχύσουν τη δική τους παρουσία, επαναφέροντας τα σχετικά προϊόντα στα ράφια τους, αλλά ταυτόχρονα και τους πελάτες τους στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Το παραπάνω είχε λοιπόν ως αποτέλεσμα οι εν λόγω επιχειρήσεις να αποτελέσουν μέρος του… success story που σημειώθηκε εν μέσω του Lockdown στις πωλήσεις των προαναφερθέντων προϊόντων.