Κατεψυγμένα προϊόντα

Κατεψυγμένα προϊόντα. Αυξημένη είναι η ζήτηση τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων, αφού οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις και η πανδημία έδωσαν μεγάλη ώθηση στους κωδικούς που προσφέρουν εύκολες λύσεις γευμάτων και μπορούν να συντηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Της Ελένης Σαραντάκη

Ενισχυμένες πωλήσεις στα μίνι μάρκετ

Οι περισσότεροι επαγγελματίες της μικρής λιανικής είδαν τη ζήτηση των κατεψυγμένων προϊόντων να αυξάνεται στο κατάστημά τους εν μέσω πανδημίας, καθώς ο κορωνοϊός μετέβαλε τα δεδομένα και έγινε καταλύτης στην ανάδειξη νέων καταναλωτικών τάσεων. Πρόκειται για μια κατηγορία που περιλαμβάνει αναρίθμητους κωδικούς, καλύπτοντας κάθε προτίμηση.

Τα ψυγεία πλέον των μίνι μάρκετ, παγκοσμίως, δεν περιέχουν μόνο παγωτά, κατεψυγμένα λαχανικά ή πίτες όπως στο παρελθόν, αλλά αισθητή έχουν κάνει την παρουσία τους καινοτόμοι κωδικοί για τους ακόλουθους της vegan διατροφής ή έτοιμα γεύματα που θυμίζουν τις παρασκευές ενός εστιατορίου. Η ενίσχυση της γκάμας των εν λόγω προϊόντων σε ένα κατάστημα μικρής λιανικής σίγουρα είναι κάτι που αξίζει να επενδύσει ο επαγγελματίας, ειδικά όταν πρόκειται για προϊόντα που ταυτίζονται με το μοντέλο της υγιεινής διατροφής. Το βασικό μήνυμα όλων είναι ότι ο καταναλωτής, βάζοντας στο τραπέζι του πιάτα κατεψυγμένων λαχανικών, διατρέφεται θρεπτικά και υγιεινά με το χαμηλότερο κόστος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο τέλος του 2020, η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων ανήλθε σε 7,28 δισ. λίρες, σημειώνοντας αύξηση 15,1% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Στο κανάλι της λιανικής, τα ψάρια αποτέλεσαν τον ηγέτη της κατηγορίας σε αξία (1,09 δισ. λίρες) ενώ η υψηλότερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στις πολυσυσκευασίες ατομικών παγωτών (23,8%).

«Εν μέσω πανδημίας, αυξημένη ζήτηση σημείωσαν οι κατεψυγμένες κροκέτες, οι πατάτες και οι πίτσες».

Παράλληλα, τα κατεψυγμένα τρόφιμα ήταν ανάμεσα στα είδη που οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν και στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, αφού, σύμφωνα με την ConvertGroup, σημείωσαν αύξηση της τάξης του 254%, κατά τη διάρκεια του τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2020. Η αύξηση αυτή γίνεται ευκόλως κατανοητή από το γεγονός ότι οι καταναλωτές άρχισαν να αποθηκεύουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού και να προετοιμάζουν περισσότερα γεύματα στο σπίτι. Τα κατεψυγμένα προϊόντα αποτέλεσαν κορυφαία επιλογή για το κοινό, αφού είδη όπως η κατεψυγμένη πίτσα, τα λαχανικά, τα έτοιμα γεύματα ή προτηγανισμένες πατάτες έδιναν εύκολες και γρήγορες λύσεις για όλη την οικογένεια. Η αυξημένη ζήτηση των κατεψυγμένων προϊόντων όμως δεν φαίνεται να είναι παροδική, λόγω πανδημίας, αφού η γενικότερη τάση και τα δυναμικά νέα λανσαρίσματα των εταιρειών δείχνουν ότι και στο μέλλον η κατηγορία θα ξεχωρίσει στο καλάθι του νοικοκυριού.

Εστιατόριο στο… σπίτι με κατεψυγμένα προϊόντα

Την τελευταία διετία, τα απανωτά μέτρα και το κατέβασμα των ρολών στην εστίαση, η ανασφάλεια που προκαλούσε ο συνωστισμός σε δημόσιους χώρους και η μακρόχρονη παραμονή εντός της οικίας, φαίνεται πως επηρέασαν τις επιλογές των καταναλωτών και στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων. Το αγοραστικό κοινό, ακριβώς επειδή αδυνατούσε να επισκεφτεί ένα εστιατόριο, στο πλαίσιο μιας κοινωνικής συναναστροφής, άρχισε να μεταφέρει τη συγκεκριμένη εμπειρία στο σπίτι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε αρκετές χώρες να παρατηρηθεί ενισχυμένη προτίμηση σε κωδικούς που παραπέμπουν σε γεύματα εστιατορίου.
Αυξημένη ζήτηση σημείωσαν οι κατεψυγμένες κροκέτες, οι κατεψυγμένες πατάτες και οι πίτσες που μοιάζουν με αυτές των εστιατορίων, συμπεριλαμβανομένων των vegan εκδοχών τους. Ειδικά η επώνυμη κατεψυγμένη πατάτα εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων κατά 13,1% σε όγκο και 16,5% σε αξία, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, εν αντιθέσει με την ιδιωτικής ετικέτας κατεψυγμένη πατάτα, η οποία μετά την εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεών της πέρυσι, φέτος είχε σοβαρές απώλειες τζίρου. Παράλληλα, είναι γνωστό ότι οι καταναλωτές εν μέσω lockdown βρήκαν παρηγοριά στο φαγητό, με τα κατεψυγμένα παγωτά και επιδόρπια να αποτελούν εύκολη λύση για την τόνωση του ηθικού και ένα είδος ανταμοιβής για παιδιά και μεγαλύτερους.

«Οι νεότερες, κυρίως, γενιές αδυνατούν να αφιερώσουν στη ζαχαροπλαστική το χρόνο που απαιτείται και επιλέγουν έτοιμα και οικονομικά γλυκά από την κατάψυξη».

Η τιμή «ανεβάζει» τα έτοιμα γλυκά

Κι ενώ τα παγωτά εδώ και δεκαετίας αποτελούν κατηγορία ζωτικής σημασίας για μίνι μάρκετ και περίπτερα, το τελευταίο διάστημα αναπτύσσεται σταθερά και η γκάμα των έτοιμων κατεψυγμένων γλυκών στα ψυγεία των καταστημάτων. Αρκετές επιλογές έτοιμων για ψήσιμο επιδορπίων είναι διαθέσιμες πλέον και για τα καταστήματα μικρής λιανικής, καθώς πολλές είναι οι εταιρείες που «επενδύουν» στην ενίσχυση της συγκεκριμένης κατηγορίας από τη στιγμή που οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν εύκολες λύσεις γευμάτων και επιδορπίων, παρά τη «στροφή» που παρατηρήθηκε προς τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Οι νεότερες κυρίως γενιές, που αδυνατούν να αφιερώσουν στη ζαχαροπλαστική το χρόνο που απαιτείται λόγω βεβαρημένου προγράμματος, επιλέγουν εναλλακτικά γλυκά έτοιμα για ψήσιμο, που είναι πιο οικονομικά από τα προϊόντα των ζαχαροπλαστείων και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας. Ήδη έχουν κυκλοφορήσει αρκετές σειρές προϊόντων της συγκεκριμένης κατηγορίας από βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, όπως η Ροδούλα.