Επενδύουν στην καινοτομία οι εταιρείες

Εκτός από τις vegan προτάσεις που σταδιακά κερδίζουν έδαφος, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έντονα το στοιχείο της καινοτομίας στην κατηγορία της σοκολάτας. Στην αγορά κυκλοφορούν προϊόντα με ανατρεπτικούς συνδυασμούς, που καλούν τους καταναλωτές να πειραματιστούν με γεύσεις ασυνήθιστες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τελευταίο λανσάρισμα της ΙΟΝ, που επέκτεινε τη σειρά Break με τη νέα σοκολάτα Break Crunchy Pop Corn. Πρόκειται για ένα προϊόν που συνδυάζει το γλυκό με το αλμυρό στοιχείο.

«Βασίλισσα» των Χριστουγέννων η σοκολάτα

Την περίοδο των Χριστουγέννων, η σοκολάτα έχει την «τιμητική» της. Ο Δεκέμβριος ειδικά είναι ένας μήνας κατά τον οποίο ο επαγγελματίας αξίζει να τοποθετήσει στα ράφια του όχι μόνο σοκολάτες σε μορφή μπάρας, που καταναλώνονται ως γρήγορο γεύμα, αλλά και κωδικούς που αποτελούν βάση για ζαχαροπλαστικές δημιουργίες. Στην αγορά είναι διαθέσιμη μεγάλη γκάμα σε κουβερτούρες και προϊόντα επικάλυψης γλυκών, τα οποία «κινούνται» σημαντικά αυτό το διάστημα, καθώς το ελληνικό νοικοκυριό εξακολουθεί να παρασκευάζει τα δικά του γλυκά. Παράλληλα, στο πλαίσιο των εορτών, οι εταιρείες λανσάρουν συσκευασίες κατάλληλες για δώρο, οι οποίες μάλιστα συχνά αποτελούν «πόλο έλξης» για μικρούς και μεγάλους. Στην κατηγορία κυριαρχούν τα σοκολατάκια που έρχονται σε ευφάνταστες συσκευασίες και ποικίλους γευστικούς συνδυασμούς.

«Διάσημα brands σοκολάτας, με κυρίαρχα μερίδια σε όλο τον πλανήτη, έχουν αρχίσει να προσφέρονται και σε vegan επιλογές.»

Η συσκευασία κάνει τη διαφορά

Η σοκολάτα ήταν από τα ευνοημένα προϊόντα της περιόδου του κορωνοϊού, καθώς σχεδόν όλα τα προϊόντα της είναι συσκευασμένα και θεωρούνται ασφαλή. Μάλιστα αποθηκεύονται εύκολα στο ντουλάπι για πολύ καιρό και συνοδεύουν ιδανικά τις ώρες που συγκεντρώνεται η οικογένεια στο σπίτι. Είναι γνωστό ότι οι καταναλωτές αποφεύγουν να αγοράζουν χύμα προϊόντα την τελευταία διετία, καθώς θεωρούν ότι είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε κίνδυνο.
Η ξεκάθαρη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα συσκευασμένα τρόφιμα αποτελεί ευνοϊκή τάση για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, που διαθέτουν μεγάλη ποικιλία σε συσκευασμένα σνακ, όπως σοκολάτες, στα ράφια τους. Επιπλέον, οι σοκολάτες σε μικρό μέγεθος κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των σύγχρονων καταναλωτών, με τις εγχώριες βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία να επενδύουν σταθερά τα τελευταία χρόνια σε πρακτικές συσκευασίες ή μίνι προϊόντα. Προκειμένου τα γλυκά να γίνουν πιο δελεαστικά για τους καταναλωτές και να «απενοχοποιηθούν» από τις, σε αρκετές περιπτώσεις, πολλές θερμίδες, οι εταιρείες λανσάρουν σοκολάτες σε τύπο «μπουκίτσας» σε μικρές συσκευασίες, που μπορούν εύκολα να καταναλωθούν κάθε ώρα της ημέρας, κυρίως στο δρόμο ή το αυτοκίνητο.

Τα stands ευνοούν τις πωλήσεις στα μίνι μάρκετ

Η μικρή λιανική αποτελεί το κύριο κανάλι για τις πωλήσεις της σοκολάτας και των σχετικών προϊόντων, αφού πρόκειται για τη νούμερο ένα επιλογή στην on-the-go κατανάλωση, ενώ θεωρείται βασικό «κομμάτι» των παρορμητικών αγορών. Οι καταναλωτές συνηθίζουν να αγοράζουν σοκολάτες σαν… δευτερεύον προϊόν κατά την επίσκεψή τους τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και ειδικά στα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα. Ως εκ τούτου, η αξιοποίησή τους και η ανάδειξή τους μέσα στα καταστήματα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου προσφέρουν συνήθως και stands για την προβολή των προϊόντων τους. Η σωστή έκθεση των κωδικών σοκολάτας αναδεικνύεται έτσι σε μείζονος σημασίας για τις πωλήσεις στην κατηγορία και είναι κάτι που θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής.