Το 2023, ο πληθωρισμός οδήγησε στην αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).

Αναλυτικά, η αξία των πωλήσεων της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκε στα 11,794 δισ. ευρώ έναντι 10,717 δισ. ευρώ το 2022, δηλαδή κατά 10%. Τα 9,180 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία τροφίμων. Ο όγκος των πωλήσεων επίσης αυξήθηκε κατά 2,5% σε σχέση με το 2022.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνέχισαν τη δυναμική τους ανάπτυξη, με το μερίδιό τους στην αγορά να αυξάνεται από 25,8% το 2022 σε 26,3% το 2023, με ρυθμό ανάπτυξης 11,3%. Στα τρόφιμα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε από 26,3% σε 26,7%. Σε άλλες κατηγορίες, όπως στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς, καθώς και στα είδη νοικοκυριού, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επίσης αυξήθηκε.

Οι προσφορές στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν, κυρίως στις κατηγορίες τροφίμων και ειδών νοικοκυριού. Το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από προσφορές αυξήθηκε στα 25,3% στα τρόφιμα. 

Το 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε πολλές κατηγορίες, όπως στα συσκευασμένα τρόφιμα, στα αλκοολούχα ποτά, και στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς. Αντίθετα, μείωση του όγκου πωλήσεων παρατηρήθηκε στα υλικά μαγειρικής.

Όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, η Κρήτη εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (16,3%), ακολουθούμενη από τη Βόρεια Ελλάδα (11,1%), τη Πελοπόννησο (11,0%) και άλλες περιοχές.