Χωρίς μεταβολή ο πληθωρισμός τον Ιούλιο. 

Χωρίς μεταβολές παρέμεινε ο πληθωρισμός, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για τον μήνα Ιούλιο σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους, από μείωση κατά 0,3% τον Ιούνιο 2019 και έναντι αύξησης 0,9% τον Ιούλιο 2018.

Πιο συγκεκριμένα, οι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση αφορούν στα φαρμακευτικά προϊόντα και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Ενώ μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου, ξεχωρίζει η (εποχική) μείωση κατά 25,4% στις τιμές σε ένδυση- υπόδηση λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων και οι ανατιμήσεις κατά 1,6% στην Υγεία, λόγω κυρίως των φαρμακευτικών προϊόντων και κατά 1,5% στις Μεταφορές λόγω κυρίως της βενζίνης. Η μηδενική μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούλιο προέκυψε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

  • 1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, αλλαντικά, γιαούρτι, τυριά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων.
  • 0,9% στη «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 2,1% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
  • 1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές-επισκευές.
  • 0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 1,7% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 0,4% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 0,3% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 2,3% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  • 2,5% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
  • 3,6% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 0,4% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, υπηρεσίες παροχής καταλυμάτων.

Σε μηνιαία σύγκριση (Ιούλιος προς Ιούνιο), ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση πέρυσι.