«Ξεπούλησαν» τα αντισηπτικά και τα συμπληρώματα διατροφής

ΚορωνοϊόςΤα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της IRI. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, με τον τζίρο να εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντιλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%. Όσον αφορά την εβδομάδα που τελείωσε στις 12/4/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (14/4/2019), αγγίζει το 35,2%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, τη συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 152,1 εκατ. ευρώ, έναντι 112,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή.

Αυξημένη κατά 30% η κίνηση στα μίνι μάρκετ

Από τους ευνοημένους στην περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού, όμως, ήταν κι η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ. Ειδικά τα καταστήματα με μεγάλη γκάμα προϊόντων κατάφεραν ακόμη και να… αντικαταστήσουν έως ένα σημείο τα σούπερ μάρκετ, αφού πολλοί ήταν οι καταναλωτές που έσπευσαν στα μικρότερα σημεία της γειτονιάς τους, για να αποφύγουν τις ουρές και τον συνωστισμό στις μεγάλες «αλυσίδες». Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς που έκανε το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», οι περισσότεροι επαγγελματίες της αγοράς συμφωνούν ότι η κίνηση στα καταστήματά τους ήταν αυξημένη κατά ένα ποσοστό της τάξης του 20 με 30%, με πολλούς από αυτούς να ζητούν την… επιστροφή της καραντίνας μεταξύ σοβαρού κι αστείου. Κι αυτό γιατί η αυξημένη κίνηση «μεταφράστηκε» και σε πολύ μεγαλύτερους τζίρους, αφού ενισχυμένο ήταν και το καλάθι των πελατών, με πολλούς καταναλωτές να κάνουν περισσότερα ψώνια απ’ ό,τι συνήθως και λόγω του περιορισμού στο σπίτι, αλλά και γιατί έκαναν ουσιαστικά τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, στα μίνι μάρκετ της γειτονιάς τους. Κορωνοϊός

Από τους ευνοημένους στην περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού, ήταν η πλειοψηφία των μίνι μάρκετ. Ειδικά τα καταστήματα με μεγάλη γκάμα προϊόντων κατάφεραν ακόμη και να… αντικαταστήσουνέως ένα σημείο τα σούπερ μάρκετ.

Εστίασαν στην εξυπηρέτηση οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής

Πολλοί επαγγελματίες της μικρής λιανικής, μάλιστα, βρήκαν την ευκαιρία να «κερδίσουν» τους πελάτες τους μέσα σε αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση, εστιάζοντας στην προσωπική εξυπηρέτηση. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να προμηθευτούν προϊόντα με μεγάλη ζήτηση σε αυτό το διάστημα, ακόμη και περιορίζοντας το δικό τους κέρδος, ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών τους. Μια μεγάλη μερίδα των μίνι μάρκετ πρόσθεσε στα ράφια του αντισηπτικά, γάντια, μάσκες, αλλά και άλλα «καυτά» προϊόντα, όπως η… μαγιά, που φαίνεται ότι έγινε ανάρπαστη την περίοδο της καραντίνας του κορωνοϊού. Κορωνοϊός

«Πληγωμένα» τα καταστήματα ψιλικών

Αντίθετη ήταν όμως σε πολλές περιπτώσεις η κατάσταση στα μικρότερα σημεία της μικρής λιανικής, όπως τα καταστήματα ψιλικών αλλά και τα μικρά περίπτερα. Με την κίνηση στους δρόμους να είναι περιορισμένη, πολλοί από τους εν λόγω επαγγελματίες της αγοράς αντιμετώπισαν και ζήτημα «επιβίωσης», οδηγούμενοι ακόμη και σε… λουκέτο, παρότι τα καταστήματά τους δεν συμπεριλαμβάνονταν στις επιχειρήσεις που στήριξε με οικονομικά μέτρα η κυβέρνηση εν μέσω κορωνοϊού. Με την πλειονότητα των Ελλήνων να κάνει τις αγορές της «μαζεμένες» στα σούπερ και τα μίνι μάρκετ και τα αυτοκίνητα να μένουν στα γκαράζ, η στάση για τσιγάρα, εφημερίδες κι άλλα ψιλικά μειώθηκε δραματικά ή και διεκόπη σε πολλές περιπτώσεις. Κορωνοϊός

Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι τα συγκεκριμένα καταστήματα δέχθηκαν «χτύπημα» μέχρι και από νέο νόμο που ψηφίστηκε σε αυτό το διάστημα. Κι αυτό γιατί με τροπολογία του υπουργού Ανάπτυξης κι Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, καθιερώθηκε η υποχρέωση πώλησης εφημερίδων στα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να χάσουν έναν από τους βασικούς «κράχτες» για τα καταστήματά τους. Κάπως έτσι, πολλοί επαγγελματίες βρέθηκαν σε απόγνωση, αφού από τη μία πλευρά τα μαγαζιά τους ήταν άδεια κι από την άλλη δεν μπορούσαν να αναζητήσουν διέξοδο ούτε στα «πακέτα» στήριξης του Υπουργείου Οικονομικών. Κι αυτό γιατί τα καταστήματα ψιλικών συμπεριλαμβάνονταν μαζί με τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ στις επιχειρήσεις που παρέμειναν ανοικτές, καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Κορωνοϊός

«Στοκάρανε προϊόντα τις πρώτες ημέρες της καραντίνας»

Για σημαντική άνοδο των πωλήσεων, που μπορεί να αύξησε ακόμη και πάνω από 30% τον τζίρο του καταστήματός του, έκανε λόγο ο κ. Ιάσονας Κυριακόπουλος, ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ επί της οδού Πρωτοπαπαδάκη, στο Γαλάτσι. «Πιστεύω ότι ο τζίρος ήταν ενισχυμένος κατά 30% το διάστημα της καραντίνας και ίσως και περισσότερο, αφού είχαμε διαρκώς κίνηση στο μαγαζί και όλες τις ώρες. Ο κόσμος έκανε εδώ τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, αφού και λόγω του μικρού χώρου δεν υπήρχε ο συνωστισμός που συναντούσες στα μεγάλα μάρκετ. Ακόμη κι έτσι, όμως, αναγκαστήκαμε να κάνουμε παρατήρηση για να κρατάνε τη σειρά, αφού υπήρξαν μέρες που κι εδώ είχαμε ουρά», υποστήριξε στο περιοδικό μας.
Το μίνι μάρκετ του είχε όντως κι ειδική σήμανση στην είσοδο, αλλά όπως μας εξήγησε «πολύς κόσμος δεν το έβλεπε ή το αψηφούσε, θεωρώντας ότι δεν είναι κάτι σημαντικό. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε κι εμείς παρατηρήσεις, για να είμαστε σωστοί απέναντι στους κανόνες, αλλά και τους πελάτες μας. Το αστείο είναι ότι ερχόντουσαν παρέες, έμπαιναν όλοι μαζί μέσα κι έλεγαν “δεν πειράζει, μια παρέα είμαστε εμείς”», ανέφερε χαρακτηριστικά στο περιοδικό μας. Ο κ. Κυριακόπουλος μας ανέφερε επίσης ότι υπήρχε και μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, ειδικά τις πρώτες ημέρες της καραντίνας, που έτρεξε να «στοκάρει»
προϊόντα. «Στοκάρανε πολλά πράγματα. Και εντάξει τα τσιγάρα δεν προκαλούν μεγάλη εντύπωση, αλλά ερχόταν κόσμος κι έπαιρνε με τις… κούτες ακόμη και πατατάκια, γεγονός που δείχνει σίγουρα και μία υπερβολή», τόνισε και με το δίκιο του.