Δεν έλειψαν και οι… πατέντες στα καταστήματα

Οι πρωτόγνωρες συνθήκες εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού δημιούργησαν όμως κι απίθανες εικόνες με… πατέντες σε καταστήματα. Η ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια κι υγιεινή κι ο φόβος επαγγελματιών και καταναλωτών για τον ιό οδήγησαν σε συνδιαλλαγές με μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, αλλά και μέσω πλεξιγκλάς. Και σε κάποιες περιπτώσεις, δεν έλειψαν βέβαια και… πρωτότυπες πωλήσεις, βγαλμένες από το μυαλό των ίδιων των επαγγελματιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένας ιδιοκτήτης μίνι μάρκετ στα Άνω Λιόσια, ο οποίος αποφάσισε να πάρει δραστικά μέτρα, ανοίγοντας στα ρολά ασφαλείας του καταστήματός του μία θυρίδα σαν και αυτές που είναι στις τράπεζες κι είδαμε εν μέσω κορωνοϊού και στη γειτονική μας Ιταλία. Όπως είπε ο ίδιος σε ρεπορτάζ του Mega, βλέποντας τις πρακτικές δυσκολίες που είχε το να κάνει τον «τροχονόμο» στους πελάτες του, προτίμησε να πάρει αυτά τα… πιο δραστικά μέτρα. Κορωνοϊός

Με πλεξιγκλάς η επόμενη μέρα στο λιανεμπόριο

Κι αν το κομμένο ρολό ασφαλείας ήταν μία… μοναδική περίπτωση, τα πλεξιγκλάς φαίνεται ότι θα αποτελέσουν την… επόμενη ημέρα για πολλά καταστήματα του λιανεμπορίου. Φαρμακεία, φούρνοι, μίνι μάρκετ, σούπερ μάρκετ, ταξί, κρεοπωλεία κι ινστιτούτα αισθητικής άρχισαν εν μέσω κορωνοϊού να χρησιμοποιούν πλεξιγκλάς, μετατρέποντας τις επιχειρήσεις σε… γκισέ τραπεζών. Καθώς όλοι οι επαγγελματίες ετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις ενισχύουν τα μέτρα υγιεινής κι ασφάλειας για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Κορωνοϊός

Η νέα πραγματικότητα έχει καταστήσει το πλεξιγκλάς αναπόσταστο μέρος της για πολλούς επαγγελματίες κι οι εισαγωγείς κι οι τεχνικοί που το τοποθετούν δουλεύουν χωρίς σταματημό για να προλάβουν τον όγκο των παραγγελιών. Όπως δήλωσε ο Γιώργος Μπέλλος, εκ των εισαγωγέων του υλικού κι ιδιοκτήτης εταιρείας χονδρικής πώλησης στη Θεσσαλονίκη, οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί κι οι αποθήκες έχουν αδειάσει. «Κάθε μέρα έχουμε πάνω από εκατό παραγγελίες για τα πλεξιγκλάς που δίνονται σε διατάσεις 2-3 μέτρα», σχολίασε σχετικά, δείχνοντας την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά, λίγο καιρό μετά το τέλος της καραντίνας. Κορωνοϊός

«Έκλεισε» το 25% των περιπτέρων εν μέσω κορωνοϊού

Πρόβλημα φαίνεται ότι αντιμετώπισε μεγάλη μερίδα των περιπτέρων, καθώς όπως τόνισε σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Mega ο κ. Θεόδωρος Μάλλιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Περιπτεριούχων, η μείωση του τζίρου ήταν κατακόρυφη. Ο ίδιος τόνισε ότι για πολλά περίπτερα σε ολόκληρη την Ελλάδα δεν υπήρχε λόγος να μένουν ανοιχτά, με τον τζίρο τους να υπολογίζεται ότι υπέστη «μαχαίρι» ακόμη και της τάξης του 80% σε κάποιες περιπτώσεις, τις πρώτες ημέρες της καραντίνας, που περιόρισε τους πολίτες στα σπίτια τους. Ο κ. Μάλλιος επεσήμανε επίσης ότι το διάστημα αυτό εκτιμάται ότι περίπου το 25% των περιπτέρων έχει κλείσει κι ένα άλλο 25% «κουτσοαντέχει», με πολλούς περιπτεράδες να παραμένουν ανοιχτοί περισσότερο από συνήθεια και λιγότερο γιατί είχαν δουλειά. Κορωνοϊός

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας και των μέτρων για τη στήριξη της αγοράς από την κυβέρνηση, τα περίπτερα συμπεριλήφθησαν τελικά στις «πληττόμενες» επιχειρήσεις κι οι περιπτεριούχοι είχαν τη δυνατότητα να λάβουν το ποσό των 800 ευρώ. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Μισθωτών Περιπτέρων «Μετά από μεγάλη προσπάθεια και παρεμβάσεις της Ομοσπονδίας, αλλά και πολλών ακόμη παραγόντων και συνεργατών μας, επιτεύχθηκε κυριολεκτικά την ώρα μηδέν, ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει σε αυτή την φάση. Να μπούμε, δηλαδή, στις πληττόμενες επιχειρήσεις». Κορωνοϊός

«Αγόραζαν τα πάντα στην καραντίνα»

Το μίνι μάρκετ «Απ’ όλα» στο Περιστέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του λίγο πριν εμφανιστεί ο κορωνοϊός στην Ελλάδα κι οδηγηθεί η χώρα σε καραντίνα, με αποτέλεσμα να δώσει εξ αρχής μια ώθηση στις πωλήσεις του, όπως είπε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική», η ιδιοκτήτρια, κα Χριστίνα Χαλιλοπούλου. «Ανοίξαμε τον Φεβρουάριο, λίγο πριν αλλάξουν τα δεδομένα, οπότε δεν έχω μέτρο σύγκρισης, αλλά σίγουρα βοήθησε, ώστε να πάει καλά από την αρχή το μαγαζί. Είχαμε αρκετή πελατεία κι ο κόσμος αγόραζε τα πάντα από εδώ. Έκαναν ψώνια σούπερ μάρκετ, αφού εκτός από τσιγάρα, αναψυκτικά και πατατάκια, ξεπουλήσαμε ακόμη και φρούτα και λαχανικά που δεν είχαμε ακόμη σε μεγάλες ποσότητες», τόνισε στο περιοδικό μας.

Ο κόσμος πάντως έδειχνε φοβισμένος τις πρώτες ημέρες και δεν υπήρχαν κι οι… αντιδικίες μεταξύ των πελατών. «Εντάξει, υπήρχαν αρκετοί που πρόσεχαν, ενώ μια κυρία φώναξε και σε άλλους πελάτες για να κρατάνε αποστάσεις. Εγώ, πάντως, φορούσα κανονικά μάσκες, έστω κι αναγκαστικά, για τους πελάτες, αφού η αλήθεια είναι ότι δεν έχω πειστεί για το μέγεθος του προβλήματος με τον κορωνοϊό», μας ανέφερε. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η κα Χαλιλοπούλου έχει στα άμεσα πλάνα της να προσθέσει και την υπηρεσία του delivery στο κατάστημά της, αφού υπήρξε ήδη ζήτηση για κάτι τέτοιο, παρά τον λίγο καιρό που λειτουργεί το εν λόγω κατάστημα.