Πρώτη επιλογή για τσάι τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα

Τα αναψυκτικά αποτελούν ένα από τα πιο δυνατά «όπλα» της μικρής λιανικής, αφού, μετά τα τσιγάρα, αποφέρουν, συνήθως, το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου των καταστημάτων, ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται, φυσικά, και κωδικοί στο κρύο τσάι, οι πωλήσεις των οποίων αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Infobank Hellastat, τα 2/3 του όγκου πωλήσεων της συνολικής αγοράς προέρχονται από τα σημεία λιανικής πώλησης (σούπερ και μίνι μάρκετ, περίπτερα, ψιλικατζίδικα κ.ά.), ενώ το υπόλοιπο 1/3 από τον χώρο της εστίασης (καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια). Ειδικά στη μικρή λιανική, πάντως, το μεγαλύτερο μέρος του όγκου πωλήσεων τροφοδοτείται από τα περίπτερα. Σε όρους αξίας, βέβαια, η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς περίπου το 60% προέρχεται από τη horeca, λόγω των υψηλότερων τιμών, ενώ το υπόλοιπο 40% από τη λιανική αγορά, καθώς το περιθώριο κέρδους για καταστήματα, όπως τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, είναι σίγουρα μικρότερο. Συχνά, τα τελευταία προχωρούν και σε εκπτώσεις και προσφορές, για να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό και να προσελκύσουν πελάτες.

Τα 2/3 του όγκου πωλήσεων της συνολικής αγοράς αναψυκτικών και κρύου τσαγιού προέρχονται από τα σημεία λιανικής πώλησης, όπως τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα.

Οι νέες τάσεις στην αγορά του τσαγιού

Οι τάσεις στην αγορά του τσαγιού κι ειδικά του κρύου, έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές τσαγιού αναζητούν ολοένα και πιο ειδικές ποικιλίες, ψάχνοντας για μια ιδιαίτερη κι αυθεντική εμπειρία αλλά και γνώση γύρω από τις ποικιλίες και την προέλευσή τους.

Αντίστοιχα, η γενιά των millenials καταναλωτών αναζητά περισσότερο τις καινοτόμες και υγιεινές προτάσεις, δημιουργώντας ευκαιρίες στους παραγωγούς για ιδιαίτερους συνδυασμούς, γεύσεις κι έτοιμα προϊόντα. Κάπως έτσι, αυτή την περίοδο, οι τάσεις με τη μεγαλύτερη δυναμική στην ευρωπαϊκή αγορά του τσαγιού έχουν ως εξής :

  • Αυξάνεται η ζήτηση για Premium προϊόντα. Οι καταναλωτές αναζητούν, δηλαδή, πιο ακριβά, υψηλής ποιότητας προϊόντα τσαγιού, με στόχο πολυτελείς επιλογές που αξίζουν τα χρήματά τους.
  • Σε πρώτο πλάνο οι specialty. Οι ιδιαίτερες ποικιλίες που προέρχονται από συγκεκριμένες τοποθεσίες και τις οποίες μπορούν να βρουν οι καταναλωτές σε επιλεγμένα καταστήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Κάπως έτσι, μάλιστα, ήρθε στην αγορά και το τσάι με ιαπωνικό μάτσα.
  • Οι millennials αναζητούν ιδιαίτερες γεύσεις και καινοτομίες. Η τάση αυτή έχει οδηγήσει εξειδικευμένα καταστήματα να προσφέρουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δημιουργούν τις δικές τους γεύσεις.
  • Η τάση των RTD είναι πιο ισχυρή από ποτέ, με τους καταναλωτές να αναζητούν πρωτοπόρες επιλογές και να εστιάζουν και στη συσκευασία των προϊόντων.
  • «Στροφή» στις υγιεινές επιλογές. Ολόκληρη η αγορά του τσαγιού έχει ενισχυθεί από αυτή τη νέα καταναλωτική τάση, αλλά σε δεύτερο επίπεδο υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και για προϊόντα που θεωρείται ότι βοηθούν στην υγεία, όπως το πράσινο τσάι και το herbal tea.
  • Νέα τάση για την Ελλάδα αποτελεί και το τσάι με κάνναβη. Ήδη πολλές εταιρείες έχουν αρχίσει να λανσάρουν και στην εγχώρια αγορά τσάι με εκχύλισμα κάνναβης, το οποίο, επίσης, θεωρείται ότι βοηθά στην υγεία των καταναλωτών.

Μεγάλη γκάμα επιλογών στο κρύο τσάι και τον καφέ

Η ανοδική τάση στην αγορά του κρύου τσαγιού, αλλά και του κρύου καφέ, έχει φέρει στα ράφια και μία τεράστια γκάμα από προϊόντα, η οποία μάλιστα αυξάνεται διαρκώς, προς όφελος των καταναλωτών, αλλά και των επαγγελματιών, που έχουν πλέον να επιλέξουν από μία σειρά από εταιρείες και κωδικούς. Ήδη στα μίνι μάρκετ, τα περίπτερα και τα υπόλοιπα σημεία της μικρής λιανικής μπορεί κανείς να βρει πλήθος προϊόντων, επιλέγοντας μεγάλες εταιρείες και γνωστά brands, ελληνικές ετικέτες από μικρότερες εξειδικευμένες εταιρείες, αλλά και πληθώρα γεύσεων, ιδιαιτεροτήτων, συσκευασιών και πολλά άλλα. Ενδεικτικά, μπορείτε να δείτε παρακάτω κάποια από τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα για το κανάλι της μικρής λιανικής.