Αυξάνονται οι επιλογές φυτικού κρέατος για τα μίνι μάρκετ

Πλέον, στην ελληνική αγορά, υπάρχουν προϊόντα που γευστικά είναι πολύ κοντά στο κρέας, όμως παράγονται από φυτικές πρώτες ύλες. Σε σούπερ μάρκετ και σε πολλά μίνι μάρκετ είναι διαθέσιμο ήδη το πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως φυτικό μπέργκερ «Beyond burger», που η διανομή του στην Ελλάδα γίνεται από την εταιρεία Foodelco. Εκτός από το μπέργκερ, οι vegan επιλογές αυξήθηκαν τελευταία με τον κωδικό Beyond sausage, το plant based λουκάνικο της εταιρείας.

Vegan ΠροϊόνταΠρος την ίδια κατεύθυνση κινήθηκε κι η Megas Yeeros, λανσάροντας κωδικούς εναλλακτικού κρέατος, όπως το προϊόν Veggy Yeeros που παρασκευάζεται χωρίς σόγια, από επιλεγμένα όσπρια, ρύζι κι ελληνικά μυρωδικά. Τον χορτοφαγικό γύρο, μάλιστα, πλαισιώνουν τα vegan προϊόντα Veggy Burger και Veggy Strips, που αποτελούν εναλλακτικές διατροφικές επιλογές, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη που είναι διάχυτη στην αγορά για μεγαλύτερη ποικιλία. Σημειώνεται ότι η εν λόγω εταιρεία έχει εισέλθει τον τελευταίο καιρό και στη μικρή λιανική με συσκευασμένα προϊόντα.

Πρόσφατο λανσάρισμα αποτελούν και τα προϊόντα εναλλακτικού κρέατος Mega Meatless, μια σειρά με 100% plant based σύσταση, από όσπρια υψηλής πρωτεϊνικής αξίας, κατάλληλα για vegetarians, vegans, flexitarians και περιόδους νηστείας, αλλά και για αυτούς που θέλουν να απολαμβάνουν τα οφέλη του κρέατος, χωρίς όμως να το καταναλώνουν.

«Οι flexitarians δεν ασπάζονται εξ ολοκλήρου τη vegan διατροφή, αλλά επιθυμούν να υιοθετήσουν πιο υγιεινές συνήθειες ή υποκινούνται από το αίσθημα της φιλο­ζωίας, τοποθετώντας στο καλάθι τους υποκατά­­στατα κρέατος»

«Ανεβαίνουν» στις προτιμήσεις τα vegan snacks

Και τα υποκατάστατα κρέατος δεν είναι η μόνη ομάδα προϊόντων που έχει διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση, καθώς τα vegan snacks φαίνεται να ακολουθούν παρόμοιο ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ, έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες κωδικοί διαφορετικών ειδών σε snacks, που απευθύνονται αποκλειστικά σε καταναλωτές vegan, με πρωταγωνιστές στην κατηγορία τα γαριδάκια και τα πατατάκια που δεν περιέχουν ζωικά συστατικά. Μεγάλη γκάμα ανάλογων προϊόντων είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά, αφού η κατηγορία των snacks έχει εμπλουτιστεί με αρκετούς κωδικούς που βασίζονται σε φυτικές πρώτες ύλες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά Eat real που διατίθεται στην ελληνική αγορά από την εταιρεία διακίνησης εκλεκτών τροφίμων Kalamea fine foods και περιλαμβάνει chips για χορτοφαγικές και vegan δίαιτες, σε γεύσεις όπως chilli και lime, τομάτα και ψητό σκόρδο, sourcream και σχοινόπρασο κ.ά.

Vegan ΠροϊόνταΟι flexitarians ενισχύουν τις αγορές στην Ελλάδα

Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι ότι οι αναρίθμητοι κωδικοί που κυκλοφορούν στην αγορά δεν καταναλώνονται από τους vegan ή τους χορτοφάγους, που αποτελούν προς το παρόν ένα μικρό μέρος του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα, αλλά κυρίως από τους flexitarians, και μάλιστα σε ποσοστό περίπου 90%. Επιλέγοντας επομένως vegan κωδικούς για τα ράφια του καταστήματός τους, οι επαγγελματίες δεν απευθύνονται σε μια περιορισμένη ομάδα καταναλωτών με ιδιαίτερες διατροφικές συνήθειες, αλλά κυρίως σε όσους καταναλώνουν και κρέας, αλλά προσπαθούν παράλληλα να βάλουν στη διατροφή τους φυτικά προϊόντα. Οι flexitarians δεν ασπάζονται εξ ολοκλήρου τη vegan διατροφή, αλλά επιθυμούν να υιοθετήσουν πιο υγιεινές συνήθειες ή υποκινούνται από το αίσθημα της φιλοζωίας, τοποθετώντας στο καλάθι τους υποκατάστατα κρέατος, όπως τα λουκάνικα, τα μπιφτέκια, το μπέικον, τα σνίτσελ και προϊόντα όπως οι κοτομπουκιές, που εύκολα μπορούν να τοποθετηθούν στα ψυγεία ενός μίνι μάρκετ.

Vegan μέχρι και στο… σαμπουάν

Και φυσικά, το ενδιαφέρον για vegan κωδικούς δεν περιορίζεται μόνο στο κανάλι των τροφίμων, καθώς δεν είναι λίγες οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα περιποίησης και ατομικής υγιεινής που έχουν λανσάρει vegan προϊόντα. Ειδικά στην κατηγορία της περιποίησης μαλλιών, πλέον, κυκλοφορούν αρκετά σαμπουάν και conditioner που βασίζονται σε βότανα κι απευθύνονται στους ακόλουθους του βιγκανισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται η σειρά Botanicals fresh care της L’ Oréal, που βασίζεται σε συνδυασμούς βοτάνων γνωστών για τις ευεργετικές τους ιδιότητες, σε συσκευασίες από ανακυκλωμένα κι ανακυκλώσιμα υλικά, κι η σειρά Naturebox που περιλαμβάνει πιστοποιημένα vegan προϊόντα από 100% φυσικά έλαια καρπών και φρούτων, με συστατικά που προέρχονται από ανανεώσιμες και βιώσιμες καλλιέργειες. Παράλληλα, στα καταστήματα είναι διαθέσιμο και το Palmolive vegan αφρόλουτρο, που είναι εμπλουτισμένο με ενυδατικό γαλάκτωμα και με εκχυλίσματα από καρύδα και aloe vera, 100% φυσικής προέλευσης, καθώς και με σύμπλεγμα βιταμινών.