Facebook Με τους Έλληνες καταναλωτές να επιλέγουν όλο και περισσότερο τα social media για την ενημέρωσή τους και όσον αφορά τα ψώνια τους στη μικρή λιανική, τα «εργαλεία» του Facebook δίνουν τη δυνατότητα σε ένα μίνι μάρκετ να προωθήσει τα προϊόντα του, αλλά και προσφορές κι εκπτώσεις στις γύρω περιοχές.

Του Βάιου Τασούλα

Πώς να επικοινωνήσετε παροχές και προσφορές του μίνι μάρκετ στους καταναλωτές της περιοχής σας

FacebookTα δεδομένα αλλάζουν σταθερά τα τελευταία χρόνια στην αγορά, με τη νέα γενιά καταναλωτών να αρχίζει να γίνεται η «κυρίαρχη» στην Ελλάδα, αναγκάζοντας και τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται αναλόγως. Οι λεγόμενοι millennials αποτελούν πια τους βασικούς καταναλωτές κι οι δικές τους συνήθειες περιλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό το ‘Ιντερνετ, με τα social media να έχουν μετατραπεί στο κύριο «εργαλείο» τους για τα ψώνια, από ρούχα και συσκευές μέχρι τρόφιμα κι άλλα προϊόντα της μικρής λιανικής. Ως εκ τούτου, πολλά είναι και τα καταστήματα που έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται διαδικτυακά, κυρίως μέσω Facebook και Instagram, στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν πελάτες. Πρόκειται για μία νέα τάση που δείχνει ότι θα καθιερώνεται όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα χρήσιμο να μάθει κανείς να αξιοποιεί τα social media στο έπακρο.

Τα social media επηρεάζουν τη νέα γενιά καταναλωτών

Οι μεγάλες εταιρείες εξακολουθούν να επενδύουν αστρονομικά ποσά στις τηλεοπτικές καμπάνιες, ώστε να πετυχαίνουν μεγιστοποίηση του μεριδίου τους στο κανάλι της λιανικής και να αυξάνουν τον ετήσιο τζίρο τους, αλλά για τη γενιά των Millennials η τηλεοπτική διαφήμιση ανήκει μάλλον στο παρελθόν. Αυτό κατέγραψε και πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), που εξέτασε το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή την επόμενη δεκαετία. Με βάση αυτή, παρουσιάζονται αλλαγές στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, με τη νέα γενιά να αριθμεί σήμερα πάνω από 3 εκατ. καταναλωτές που απομακρύνονται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως τα social media, σε ποσοστό 43%. Αυτά επιλέγουν, μάλιστα, και για τις αγορές τους, καθώς το 16% βασίζει σε αυτά τη διατροφή του.

Οι προσφορές προσελκύουν πελάτες

Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα της κρίσης, οι καταναλωτές φαίνεται ότι προσελκύονται περισσότερο από ποτέ, μέσω των προσφορών, για τα ψώνια τους, δείχνοντας ουσιαστικά τον «δρόμο» στους ιδιοκτήτες και των μίνι μάρκετ. Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ για το διάστημα 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, δείχνουν ότι οι Έλληνες, στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές κι εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ, μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου, μάλιστα, ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αντίστοιχο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Facebook

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν εδώ και χρόνια προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν «πακέτα» προσφορών και προωθητικών ενεργειών, το οποίο θεωρείται και το μεγαλύτερό τους ατού στον ανταγωνισμό με τη μικρή λιανική. Συγκεκριμένα, το πλεονέκτημα του σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης, είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι σε αυτά βρίσκει περισσότερες προσφορές κι εκπτώσεις.

Αυξάνονται ταχύτατα οι online καταναλωτές

Την ίδια ώρα, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό και μεγαλώνει ταχύτατα, με όλο και πιο έντονο ρυθμό, ο αριθμός των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα σούπερ μάρκετ μέσω του διαδικτύου, είτε σε σταθερή βάση είτε ευκαιριακά. Σύμφωνα με έρευνα της Coresight Research, περισσότερο από το 36,5% των καταναλωτών πραγματοποίησε σχετικές αγορές το 2018, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 23% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ μεταφράζεται σε περίπου 35 εκατομμύρια επιπλέον καταναλωτές. Τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας έδειξαν, μάλιστα, ότι το 72,4% των καταναλωτών καλύπτει ένα μικρό μέρος των αναγκών του σε προϊόντα σούπερ μάρκετ, ενώ διψήφιο είναι πια το ποσοστό (σχεδόν 12%) των καταναλωτών που δηλώνει πως πραγματοποιεί σημαντικό μέρος των αγορών ειδών παντοπωλείου online.

FacebookΗ έρευνα έδειξε, επίσης, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών που αξιοποιούν το κανάλι των online αγορών για τα είδη του σούπερ μάρκετ αφορά νέους ανθρώπους, οι οποίοι και θεωρούνται πια το νέο «δυναμικό» κοινό, το οποίο και καθορίζει τόσο το μέλλον της κατανάλωσης, όσο και τις επόμενες κινήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου. Στις ΗΠΑ, Νο1 πλατφόρμα για online αγορές ήταν το Amazon.com, το οποίο κι υπερτερεί σημαντικά των παραδοσιακών «αλυσίδων» σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ, όπως τα Walmart.com, Target.com και Kroger.com. Σημειώνεται ότι η Amazon έχει δημιουργήσει και φυσικά καταστήματα λιανικής κι έχει εισέλθει τα τελευταία χρόνια στη συγκεκριμένη αγορά και στην Ευρώπη.