Στην πρώτη γραμμή τα κινούμενα σχέδια για μαθητές Δημοτικού

Τα μίνι μάρκετ, παρά τον σημαντικό ανταγωνισμό, μπορούν να επωφεληθούν από την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, αρκεί να επενδύσουν στα κατάλληλα προϊόντα. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι το brand consciousness και οι προσωποποιημένες επιλογές αποτελούν κινητήρια δύναμη για την αγορά σχολικών ειδών. Πρόκειται άλλωστε για μια κατηγορία που απευθύνεται σε παιδιά, ένα κοινό δηλαδή που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις εκστρατείες marketing των εταιρειών και αναζητά προϊόντα που να ταυτίζονται με τα αγαπημένα του παιχνίδια. Οι αδειοδοτημένες συνεργασίες με διάφορα παιδικά τηλεοπτικά κανάλια επιτρέπουν στους κατασκευαστές να εκτυπώνουν δημοφιλείς χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων στα προϊόντα γραφικής ύλης. Τα εν λόγω προϊόντα συνήθως γίνονται «ανάρπαστα» στη μικρή λιανική, αφού βρίσκουν εύκολο… στόχο στα παιδιά Δημοτικού. Την ίδια ώρα, η καινοτομία είναι αυτή που θα αποτελέσει πόλο έλξης για μαθητές που διανύουν την περίοδο της εφηβείας.

Το brand consciousness και οι προσωποποιημένες επιλογές αποτελούν κινητήρια δύναμη για την αγορά σχολικών ειδών και στα καταστήματα της μικρής λιανικής.

Πόλος έλξης των εφήβων η καινοτομία

Οι μεγάλοι «παίκτες» της κατηγορίας δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των εφήβων. Για παράδειγμα, σε μια περίοδο που το ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος έχει ενισχυθεί, οι εταιρείες προσφέρουν προϊόντα από βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον παραλλαγές σε τετράδια, λαδομπογιές, στιλό, ακουαρέλες ή πινέλα. Άλλοι παράγοντες που αναμένεται να επηρεάσουν στο μέλλον την αγορά είναι η αύξηση των παγκόσμιων ποσοστών αλφαβητισμού, η αύξηση των εκπαιδευτικών δαπανών, οι επιθετικές προωθητικές ενέργειες και οι καινοτομίες στον σχεδιασμό. Αυτό που ο επαγγελματίας χρειάζεται να λάβει υπόψη είναι ότι η εν λόγω κατηγορία προϊόντων δεν απευθύνεται μόνο στους μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά σε όλους τους καταναλωτές που συνδέονται με το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ειδική κατηγορία για τα μίνι μάρκετ

Τα σχολικά είδη αποτελούν συνήθως μία εποχιακή αγορά για τα καταστήματα της μικρής λιανικής και ειδικά για τα μίνι μάρκετ. Παρ’ όλα αυτά, είναι μία αγορά με προϊόντα που έχουν αξιοσημείωτο περιθώριο κέρδους και μπορούν να συνδυαστούν με μία επίσης κερδοφόρα κατηγορία, τα παιχνίδια. Ένα ξεχωριστό ράφι με σχολικά είδη, είδη γραφείου και παιχνίδια, σε ένα νέο stand στην είσοδο του καταστήματος ή κοντά στο ταμείο, μοιάζει ιδανική επένδυση για ένα μίνι μάρκετ, ειδικά αν πρόκειται για σημείο που επισκέπτονται γονείς και παιδιά. Σε κάθε περίπτωση τα σχολικά είδη είναι μία ειδική κατηγορία για τα μίνι μάρκετ, η οποία αν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να προσφέρει ένα έξτρα έσοδο για τους επαγγελματίες του κλάδου.