ielka

Υψηλή προτεραιότητα σε έργα business και web analytics, από τις οργανωμένες εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων και προμηθευτών τους, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Του Στέλιου Ασλανίδη

Η χρησιμότητά των Web Analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο, το 6ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Business & Web Analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο FMCG». Το συνέδριο, που έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο του OTEAcademy, οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών και σε αυτό συμμετείχαν πάνω από 250 σύνεδροι από τον ευρύτερο κλάδο του Λιανεμπορίου και των Προμηθευτικών εταιρειών FMCG.

Σημαντικοί ομιλητές με εξειδίκευση στα usiness και web analytics, αλλά και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων με επιτυχημένα case studies έκαναν σαφέστερες τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία σήμερα για τη μελλοντική λειτουργία της αγοράς.

Συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν:

  • οκτώ ελληνικές βέλτιστες πρακτικές σε σούπερ μάρκετ και προμηθευτές
  • έξι καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρουν δυνατότητα στις εταιρείες του κλάδου για βέλτιστη αξιοποίηση των business analytics
  • δύο ολοκληρωμένες επισκοπήσεις του state of the art στο εξωτερικό
  • τέσσερις ποσοτικές αναλύσεις ελλήνων καταναλωτών ή / και αγοραστών στον κλάδο των FMCG

Η έρευνα

Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε έρευνα στελεχών, με στόχο την καταγραφή της σημερινής κατάστασης στην υιοθέτηση τεχνικών business και web analytics από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Δεδομένου ότι ανώτερα στελέχη της πλειοψηφίας των μεγαλύτερων αλυσίδων σουπερ μάρκετ και των μεγαλύτερων προμηθευτικών εταιρειών FMCG συμμετείχαν στις εργασίες του συνεδρίου, το δείγμα της έρευνας κρίνεται αντιπροσωπευτικό.

Οι οργανισμοί της πλειοψηφίας των ερωτηθέντων, σε ποσοστό 85% είτε υλοποιούν ήδη κάποιο έργο web ή business analytics (74%), είτε θα ξεκινήσουν την υλοποίηση μέσα στον επόμενο χρόνο (11%) (σχήμα 1).

Μόλις το 6% δεν σχεδιάζει να υλοποιήσει κάποιο σχετικό έργο. Άλλωστε η πλειοψηφία των ερωτηθέντων υπογράμμισε, ότι η επένδυση των εταιρειών στην ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική προτεραιότητα (σχήμα 2).

Μάλιστα για το 29% αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, για το 55% πολύ σημαντική προτεραιότητα, ενώ μόλις το 2% δεν θεωρεί απαραίτητη την άμεση επένδυση.