Αφοί ΚουρτίδηΜε έδρα τις Σέρρες κι «όπλο» τη νέα σειρά αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη, Frut Up, η ελληνική εταιρεία Αφοί Κουρτίδη συνεχίζει την ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά, τοποθετώντας τα προϊόντα της στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Του Στέλιου Ασλανίδη

Ελληνικά αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη σε όλα τα μίνι μάρκετ


Αφοί ΚουρτίδηH εταιρεία Αφοί Κουρτίδη διαθέτει μεγάλη ιστορία στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών, καθώς δραστηριοποιείται σε αυτή περισσότερο από 80 χρόνια, κι έχει καταφέρει να εδραιώσει το όνομά της ανάμεσα σε μεγάλα brands του κλάδου. Τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξή της συνεχίζεται με ακόμη πιο έντονο ρυθμό, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε όλη τη χώρα, με το βλέμμα και στο εξωτερικό, καθώς αυξάνει σταθερά και τις εξαγωγές της σε ευρωπαϊκές χώρες. Εδώ και λίγο καιρό δε έχει λανσάρει στην αγορά και μία νέα σειρά προϊόντων χωρίς ζάχαρη, τα Frut Up. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» μίλησε με τον κ. Γιώργο Κουρτίδη για τις επιχειρηματικές κινήσεις της εταιρείας, αλλά και τα μελλοντικά της σχέδια.

Mini Market: Πείτε μας δύο λόγια για την εταιρεία Αφοί Κουρτίδη και την ιστορία της.
Γιώργος Κουρτίδης: Η Αφοί Γ. Κουρτίδη Α.Ε. είναι μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή εταιρεία. Η ιστορία της ξεκινάει εδώ και 84 έτη, από το 1935, όταν ο Γεώργιος Κουρτίδης ήρθε πρόσφυγας από τη Μικρά Ασία και ξεκίνησε να πουλάει αναψυκτικά και πάγο με το κάρο. Στη συνέχεια, τα 4 παιδιά του, ο Ιορδάνης, ο Βύρων, ο Αναστάσιος κι ο Χαράλαμπος πήραν τη σκυτάλη και προχώρησαν την εταιρεία, μεγαλώνοντάς τη με επιτυχία. Σήμερα στο τιμόνι της βρίσκεται η τρίτη γενιά της οικογένειας, η οποία κι έχει στόχο τη διατήρηση της κληρονομιάς της σε συνδυασμό και με την εξέλιξη και περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά.

Αφοί Κουρτίδη

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία διαθέτει πια τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς και πιστοποιητικά ποιότητας ELOT EN ISO 9001:2015 και 22000:2005, τα οποία επιτρέπουν την τοποθέτηση των προϊόντων της στην πλειοψηφία των αγορών ανά τον κόσμο. Η εταιρική πολιτική παραμένει προσηλωμένη στην εξασφάλιση κορυφαίας ποιότητας κι ασφάλειας των προϊόντων και στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών.

Μ.Μ.: Από πού λαμβάνετε τις πρώτες ύλες και πού παρασκευάζονται τα προϊόντα σας;
Γ.Κ.: Τα προϊόντα της Αφοί Κουρτίδη παρασκευάζονται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας, οι οποίες βρίσκονται από το 1934 στη Μακεδονία και συγκεκριμένα στις Σέρρες. Σήμερα η έδρα μας είναι στο 1οχμ. Σερρών – Νιγρίτας, σε μια έκταση 36 στρεμμάτων, με 7.000m2 κάλυψη σε κτήρια παραγωγής κι αποθήκες. Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα μας είναι από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Όλοι οι χυμοί μας είναι παρασκευασμένοι από ελληνικά φρούτα στις δικές μας εγκαταστάσεις και το ίδιο προσπαθούμε να κάνουμε και στα αναψυκτικά μας. Συχνά, όμως, αυτό δεν είναι εφικτό κι έτσι κάνουμε και εισαγωγή πρώτων υλών από χώρες του εξωτερικού, οι οποίες όμως διαθέτουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Μ.Μ.: Τι περιλαμβάνει σήμερα η προϊοντική σας γκάμα;
Γ.Κ.: Ενισχύουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας κι έτσι σήμερα διαθέτουμε μία ευρεία γκάμα προϊόντων στα αναψυκτικά, τους χυμούς και το παγωμένο τσάι, τόσο από πλευράς γεύσεων, όσο κι από πλευράς συσκευασιών. Συγκεκριμένα, τα αναψυκτικά μας διατίθενται σε συσκευασίες pet 1,5lt, 500ml, 250ml, γυαλιού 250ml επιστρεφόμενου και 250ml one way, καθώς και συσκευασίες can 330ml sleek. Όσον αφορά τα προϊόντα και τις γεύσεις τους, από τα brand Nektar και Frut Up μπορεί κανείς να βρει Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα, Γκαζόζα, Σόδα, Τόνικ, Cola και Cola light, αναψυκτικό Μήλο, Βύσσινο, Πορτοκαλάδα μπλε, Ιce Τea λεμόνι, ροδάκινο και πράσινο τσάι, καθώς και κωδικούς χωρίς ζάχαρη.

Μ.Μ.: Έχετε λανσάρει πρόσφατα και τη νέα σειρά αναψυκτικών Frut up. Πείτε μας δυο λόγια για αυτή.
Γ.Κ.: Παρακολουθώντας την αγορά των αναψυκτικών από μέσα, διαπιστώσαμε και στους πελάτες την τάση για πιο υγιεινές επιλογές, με προϊόντα που έχουν μειωμένη ζάχαρη, αλλά κι υποκατάστατα αυτής. Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία νέα σειρά προϊόντων, βασισμένη ακριβώς σε αυτή τη λογική. Κάπως έτσι, έχουμε ήδη λανσάρει στην αγορά τα αναψυκτικά Frut Up, τα οποία κι είναι χωρίς ζάχαρη, με φυσικά γλυκαντικά από το φυτό stevia. Η νέα σειρά περιλαμβάνει Cola, Πορτοκαλάδα, Λεμονάδα και Γκαζόζα, σε συσκευασίες pet.

Μ.Μ.: Πού διανέμετε σήμερα τα προϊόντα σας;
Γ.Κ.: Η δραστηριοποίηση χρόνων στην ελληνική αγορά μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε δεσμούς με τα καταστήματα σε όλη τη χώρα και πλέον τα προϊόντα μας είναι διαθέσιμα σε όλη την Ελλάδα, είτε με απευθείας πωλήσεις είτε μέσω χονδρεμπόρων. Από εκεί και πέρα, όμως, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της εταιρείας μας, έχουμε ενισχύσει και τον εξωστρεφή χαρακτήρα μας, «ανοίγοντας» σημαντικές αγορές στο εξωτερικό. Μεταξύ άλλων, τα προϊόντα μας διατίθενται πλέον σε χώρες όπως η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ρουμανία κι η Γερμανία.

Μ.Μ.: Πόσο εύκολο είναι για μία ελληνική επιχείρηση να αντεπεξέλθει στον μεγάλο ανταγωνισμό της αγοράς των αναψυκτικών;
Γ.Κ.: Στην αγορά των αναψυκτικών, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος, καθώς θα πρέπει να ανταγωνιστεί κανείς μεγάλες επιχειρήσεις και πολυεθνικές με καθιερωμένα προϊόντα στην αγορά. Χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση κι εγρήγορση, παρακολούθηση της αγοράς και, φυσικά, διαρκής εκσυγχρονισμός της επιχείρησης, ώστε να «αφουγκράζεται» και να ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες της αγοράς. Μόνο έτσι θα αντεπεξέλθεις και θα επιβιώσεις στον κλάδο των αναψυκτικών.

Μ.Μ.: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Γ.Κ.: Η Αφοί Κουρτίδη σχεδιάζει ήδη τα επόμενα βήματά της στην αγορά και, μάλιστα, μέσα στην επόμενη διετία θα υπάρξει μία επένδυση της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού μας εξοπλισμού. Από εκεί και πέρα, όμως, σκοπεύουμε να λανσάρουμε στην αγορά και νέα προϊόντα και συσκευασίες. Εντός του 2020 εκτιμούμε ότι θα είναι διαθέσιμο για τα καταστήματα -μεταξύ άλλων- κι ένα νέο can 330ml sleek για τα προϊόντα μας. Ελληνικά αναψυκτικά