Σε ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Ανακατατάξεις στην αγορά από τις Online πωλήσεις. 

Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να προκαλέσει στο εγχώριο λιανεμπόριο η ραγδαία αναπτυξιακή πορεία που σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας του ΙΕΛΚΑ, παρά τα χαμηλά μερίδια πωλήσεων, οι ρυθμοί ανάπτυξης που διαγράφονται το 2017 ήταν της τάξεως του 50%, ενώ παρατηρείται στροφή των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές ακόμα και σε προϊόντα που παραδοσιακά αγοράζονταν σε φυσικά καταστήματα.

Η επίδραση του διαδικτύου, των social media και των νέων τεχνολογιών στις αγορές προϊόντων σούπερ μάρκετ εμφανίζεται έντονη, οδηγώντας στη δημιουργία μιας διακριτής πελατειακής βάσης καταναλωτών, που συστηματικά επιλέγουν τις online αγορές.

Οι συνολικές πωλήσεις για το 2017, των βασικών ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, υπολογίζονται σε 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων εκτιμώνται σε 37 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται μάλιστα ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ.

Η διείσδυση των online αγορών σχετίζεται γενικότερα με τη χρήση των ηλεκτρονικών μέσων, Internet, social media, κινητό τηλέφωνο, με το 40% του κοινού πλέον να ενημερώνεται ηλεκτρονικά για τις προσφορές και εκπτώσεις των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα κυμαίνονται στις 7.000, η κατηγορία ηλεκτρονικών αγορών που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το έτοιμο φαγητό, ενώ οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν ολοένα και περισσότερο Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα και αυξάνουν τη χρήση των φορητών συσκευών για την αναζήτηση πληροφοριών, πραγματοποιούν όμως τις αγορές τους κυρίως μέσω του προσωπικού υπολογιστή.Online πωλήσεις