Bio και extra vitamin οι ανοδικές τάσεις στους χυμούς

Μία κατηγορία που αλλάζει σταθερά τα τελευταία χρόνια είναι αυτή των χυμών. Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά σε αυτό το διάστημα, για να ανταποκρίθούν στη νέα τάση για άσκηση και υγιεινή διατροφή. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών και είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Η Δέλτα διαθέτει μια τεράστια γκάμα προϊόντων, με αντιπροσωπευτικό παράδειγμα τη σειρά φυσικών χυμών Life Super Φρούτα. Στα ψυγεία των μίνι μάρκετ κυκλοφορούν στους τύπους Detox, Energize, Balance και Up-lift και με βιταμίνες C, E, B6, B12, νιασίνη και βιοτίνη, ενισχύοντας τον μεταβολισμό.

Μεγάλη γκάμα από βιταμινούχους και βιολογικούς χυμούς περιλαμβάνει και το χαρτοφυλάκιο της Οικογένειας Χριστοδούλου. Ταυτόχρονα, η εταιρεία Όλυμπος έχει λανσάρει προϊόντα ακόμα και για μωρά, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται ο βιολογικός χυμός bio πορτοκάλι που απευθύνεται σε μικρά παιδιά από 12 μηνών. Ο συγκεκριμένος κωδικός ανταποκρίνεται στην αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται πλέον και στην ελληνική αγορά για βιολογικά προϊόντα, ενώ δίνει μια εναλλακτική επιλογή χυμού στους γονείς με μικρά παιδιά.

Στο προσκήνιο η cola χωρίς ζάχαρη

Η εικόνα που επικρατεί σήμερα στην κατηγορία των αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη είναι αντιπροσωπευτική της γενικότερης κατάστασης και θέλει τα προϊόντα με την ετικέτα «Χωρίς» να αυξάνουν διαρκώς τα μερίδιά τους. Ο ανταγωνισμός κορυφώνεται καθώς, ειδικά στην κατηγορία της cola, οι εταιρείες έχουν εστιάσει στην περαιτέρω ανάπτυξή τους με νέους κωδικούς. Η πρώτη ελληνική εταιρεία που κατάφερε να ενισχύσει τη θέση της δίπλα στην Coca Cola στην ελληνική αγορά, επενδύοντας στην εν λόγω κατηγορία, ήταν η Green Cola, όταν λάνσαρε πριν από κάποια χρόνια αναψυκτικά με το φυτικό γλυκαντικό στέβια. Πρόσφατα όμως η Βίκος πραγματοποίησε ένα δυναμικό άνοιγμα με την κυκλοφορία της πρώτης ελληνικής cola με μηδέν ζάχαρη και φυσικό μεταλλικό νερό. Η Βίκος Cola Zero Sugar είναι ήδη διαθέσιμη στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ και μίνι μάρκετ, διεκδικώντας μερίδιο από μια κατηγορία αναψυκτικών που έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, αποτελεί πλέον το 30% της κατηγορίας, δηλαδή σχεδόν 1 στους 3 καταναλωτές που αγοράζουν cola, επιλέγουν Cola Zero Sugar. Στο πλαίσιο αυτό, και η leader της αγοράς, η Coca-Cola Zero, προχώρησε πρόσφατα σε επαναλανσάρισμα του προϊόντος της, τόσο σε γεύση όσο και σε συσκευασία.

«Τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα αποτελούν την πρώτη επιλογή για την αγορά αναψυκτικών και χυμών το καλοκαίρι.»

Στην ετικέτα ελληνικής προέλευσης ποντάρουν οι μικρότερες εταιρείες

Και ενώ οι ισχυροί της εγχώριας αγοράς προσπαθούν να επικρατήσουν δίνοντας μεγάλη έμφαση στην κατηγορία «χωρίς ζάχαρη», οι μικρότερες εταιρείες παίζουν το χαρτί της ελληνικότητας των κωδικών τους. Το κίνημα «made in Greece», άλλωστε, αναπτύχθηκε αισθητά στη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και ευνοήθηκε αρκετά εν μέσω πανδημίας, αφού οι καταναλωτές θεώρησαν χρέος τους να στηρίξουν την εγχώρια οικονομία, ενώ παράλληλα επικρατεί η αντίληψη ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο του Lockdown έδειξε ότι οι καταναλωτές στράφηκαν περισσότερο σε προϊόντα ελληνικής προέλευσης σε ποσοστό 60%. Υπάρχει μια τεράστια γκάμα πλέον στην αγορά των αναψυκτικών αλλά και των χυμών που φέρουν την ετικέτα «από 100% ελληνικούς χυμούς», επιζητώντας με αυτό τον τρόπο μια θέση στο καλάθι της νοικοκυράς.

Νέα τάση στα ψυγεία τα mixers

Τα αναψυκτικά αποτελούν έναν κλάδο που γνώρισε αρκετές μεταβολές την τελευταία δεκαετία. Εκτός από τη χρήση των γλυκαντικών που αντικατέστησαν τη ζάχαρη σε αρκετές περιπτώσεις, τα mixers, δηλαδή τα αναψυκτικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των κοκτέιλ, φαίνεται να ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι εταιρείες που παραδοσιακά είχαν στραμμένο το ενδιαφέρον τους κυρίως στο κανάλι του HORECA και τις εξαγωγές, πλέον έχουν πραγματοποιήσει την είσοδό τους στα σούπερ μάρκετ ή τη μικρή λιανική.

Η Three Cents, για παράδειγμα, τον τελευταίο χρόνο εστίασε στην ενίσχυση της παρουσίας της στον κλάδο του retail μέσα από τη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεών της σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Με νέα προϊόντα ενίσχυσε την γκάμα της και η Β.Σ. Καρούλιας, καθώς πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της τη νέα σειρά αναψυκτικών Green Pro Mixers Series.

Τα Green Pro Mixers Series δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Green Cola Hellas, που έχει δυναμική παρουσία τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Τα mixers Green Pro Mixers Series δεν περιλαμβάνουν ζάχαρη και διατίθενται στους τύπους Cola, Soda, Tonic και Lemon Lime.

Στον ίδιο δρόμο έχει βαδίσει και η Κρίνος, η οποία λάνσαρε πρόσφατα στην αγορά τη σειρά αναψυκτικών Ros Solis, με κωδικούς που αναδεικνύουν τις γεύσεις των φυσικών συστατικών τους. Απευθύνονται σε όσους ζητούν υψηλών προδιαγραφών mixers για να δημιουργήσουν premium long drinks, κοκτέιλ ή ακόμα και mocktails. Η συνταγή τους βασίζεται σε 100% φυσικά συστατικά. Κυκλοφορούν σε 6 διαφορετικούς γευστικούς συνδυασμούς.