Η «Μικρή Αγορά» του κ. Νίκου Καλαϊτζάκη στην Αργυρούπολη, είναι ένα προσεγμένο και σύγχρονο κατάστημα επί της λεωφόρου Κύπρου, που αποτελεί καθημερινά ένα σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της περιοχής, καθώς διαθέτει μεγάλη ποικιλία προϊόντων και παράλληλα, εξυπηρετεί κάθε ανάγκη των περαστικών.

Της Ελένης Καραμπάτσου

Ξεπερνώντας τους δισταγμούς γύρω από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που επιφέρει η οικονομική δυσπραγία στη χώρα μας, ο κ. Νίκος Καλαϊτζάκης εν μέσω κρίσης, πριν από 4,5 χρόνια, τόλμησε να ξεκινήσει μια νέα δουλειά στον κλάδο της μικρής λιανικής, στοχεύοντας στην επιτυχία και, όπως ο ίδιος μας είπε, τα κατάφερε και με το παραπάνω.

Όλα ξεκίνησαν ύστερα από μια δυναμική παρότρυνση από το φιλικό του περιβάλλον. Παράλληλα όμως, η συγκεκριμένη τοποθεσία, στον πιο εμπορικό δρόμο της Αργυρούπολης, η πίστη στο εγχείρημα αυτό και η αισιοδοξία του, ήταν σημαντικοί παράγοντες που τον έκαναν να πάρει τη μεγάλη απόφαση και όχι άδικα, όπως αποδεικνύεται. Τόνισε πως κάθε χρόνο η επιχείρησή του πάει όλο και καλύτερα, έχοντας κατακτήσει μια σταθερή πελατεία, η οποία μάλιστα σταδιακά αυξάνεται.

«Ο πελάτης δεν συγχωρεί. Αν σε βρει κλειστό μία ή δύο φορές πάει αλλού. Γι’ αυτό, το κατάστημα πρέπει να λειτουργεί και τις αργίες».

Διαθέτει το κάτι διαφορετικό

Ο επιχειρηματίας διαπιστώνει πως το προϊόν, το οποίο αγοράζει σταθερά το αγοραστικό κοινό είναι τα τσιγάρα και ιδιαίτερα το ηλεκτρονικό, το οποίο μάλιστα αφήνει πολύ καλό κέρδος. Ο ίδιος σε μια προσπάθεια εξέλιξης της επιχείρησής του, αυξάνει την ποικιλία των προϊόντων του, φέρνοντας το κάτι διαφορετικό που δεν βρίσκει ο καταναλωτής στο σούπερ μάρκετ, όπως βιολογικά κρασιά, όσπρια, βότανα και χειροποίητα ζυμαρικά. Διευκρίνισε μάλιστα πως «δεν τα ζητούσε από πριν ο κόσμος, αλλά αφού τα είδε στα ράφια της ‘‘Μικρής Αγοράς’’, τα δοκίμασε με αποτέλεσμα αρκετές φορές να τα προτιμάει».

μικρή αγοράΕπίσης, διαθέτει παιχνίδια και φουσκωμένα μπαλόνια τα οποία υποστηρίζει πως προσελκύουν τα παιδιά και ταυτόχρονα αφήνουν ένα σημαντικό κέρδος. Συγχρονίζεται με την εποχή και φέρνει τα αντίστοιχα είδη που απαιτεί. Με κριτήριο τις πιο συμφέρουσες τιμές που θα εντοπίσει στην αγορά, επιλέγει τους προμηθευτές, ανέφερε ο κ. Καλαϊτζάκης. Ακόμη μας εξήγησε και τι γίνεται με την «κίνηση» του τύπου. Επισήμανε πως ο τύπος αν και παλαιότερα ήταν «κράχτης» για τα καταστήματα μικρής λιανικής, πλέον είναι «πεσμένος» εμπορικά.

Το γεγονός αυτό, ο ίδιος το αποδίδει όχι μόνο στην οικονομική δυσκολία των πελατών, αλλά και στην παρουσία του διαδικτύου που προσφέρει ανέξοδη ενημέρωση. Αναφορικά με τα περιοδικά, τόνισε: «Οι πελάτες δίνουν μεγάλη σημασία στο δώρο που μπορεί να προσφέρει κάποιο περιοδικό και αν τους αρέσει θα το αγοράσουν ή όχι».