Πάνω από 1.200 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα συνεργάζονται με την Atomic Hellas, και ο υπεύθυνος της εταιρείας, Παναγιώτης Γλύκας, εξηγεί στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» γιατί οι επαγγελματίες του κλάδου την επιλέγουν για την προμήθεια των καπνικών τους προϊόντων.

Του Βάιου Τασούλα

Προϊόντα καπνού με περιθώρια κέρδους για τα μίνι μάρκετ

Oι επαγγελματίες της μικρής λιανικής έχουν ταλαιπωρηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια με τα τσιγάρα, τα οποία από Νο1 προϊόν τους έχουν μετατραπεί πια σε… κράχτη και πρόβλημα. Το περιθώριο κέρδους είναι μηδαμινό και την ίδια ώρα η τοποθέτησή τους στο ράφι έχει γίνει υπερβολικά κοστοβόρα, σε σημείο πολλοί ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ να τα αποσύρουν από το χαρτοφυλάκιό τους.

Η μόνη διέξοδος αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα υπόλοιπα καπνικά προϊόντα, που αποτελούν κυρίως συνοδευτικά των τσιγάρων και του καπνού, και που η σωστή αξιοποίησή τους μπορεί να προσφέρει τη λύση για την… τσέπη των καταστηματαρχών. Μία από τις εταιρείες που έχει ξεχωρίσει λοιπόν σε αυτή την κατηγορία προϊόντων είναι η Atomic Hellas, η οποία διαθέτει αξιοζήλευτη γκάμα κωδικών στα καπνικά προϊόντα και, το κυριότερο, εξελίσσεται διαρκώς, προς όφελος και των επαγγελματιών της μικρής λιανικής. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» μίλησε με τον κ. Παναγιώτη Γλύκα, ώστε να σας δώσει περισσότερες πληροφορίες για τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα, αλλά και για τη δική του άποψη γύρω από τα καπνικά προϊόντα και τις πωλήσεις τους στα μίνι μάρκετ, τα καταστήματα ψιλικών και τα περίπτερα.

Mini Market: Πείτε μας δύο λόγια για την Atomic Hellas και τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά.
Παναγιώτης Γλύκας: Η εταιρεία μας ATOMIC ELEMENTS HELLAS IKE δραστηριοποιείται στη χονδρική, υπερ-χονδρική πώληση προϊόντων που απευθύνονται σε μίνι μάρκετ, περίπτερα, tobacco shops και καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων. Έχουμε αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με 11 εμπορικά σήματα και πάνω από 1100 κωδικούς προϊόντων, όπως αναπτήρες, ηλεκτρονικά τσιγάρα, RYO, MYO, ναργιλέδες, Headshop, ζαχαρώδη, υγρά κ.ά.

Μ.Μ.: Με τα τσιγάρα να αποτελούν πια περισσότερο «κράχτη» για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, τα υπόλοιπα καπνικά προϊόντα έχουν περιθώριο κέρδους για τους επαγγελματίες του κλάδου;
Π.Γ.: H συνεχόμενη συρρίκνωση του κέρδους στα προϊόντα καπνού, η αύξηση του λειτουργικού κόστους των καταστημάτων, καθώς και ο ανταγωνισμός τιμών που έχουν δημιουργήσει οι διαδικτυακές πωλήσεις από μη φυσικά καταστήματα (Β to C) έχουν πλήξει τον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Τα καταστήματα πρέπει οπωσδήποτε να προσανατολιστούν στην αύξηση της ποικιλίας των άλλων καπνικών προϊόντων και σε περισσότερα fast consuming items, αυτά δηλαδή που καταναλώνονται πιο εύκολα από τους πελάτες τους. Οι επαγγελματίες θα πρέπει να στραφούν σε προϊόντα που θα αυξήσουν την κερδοφορία τους και με αυτόν τον τρόπο θα πετυχαίνουν γρήγορο «γύρισμα» της επένδυσής τους. Τα προϊόντα στα οποία αναφέρομαι είναι τα RYO (roll your own) φιλτράκια, τα χαρτάκια για στριφτό, οι ταμπακέρες, οι καπνοσακούλες, οι αναπτήρες, τα grinders, τα ατομικά τασάκια, τα αξεσουάρ πούρων και πολλά άλλα. Τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της συλλογής μας και τα στοιχεία δείχνουν μια σταθερή πορεία σε πωλήσεις πανελλαδικά, ανεξάρτητα από την εποχή και το οικονομικό κλίμα.

Μ.Μ.: Πού πιστεύετε ότι πρέπει να επενδύσουν οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων για την αύξηση των πωλήσεών τους στην κατηγορία;
Π.Γ.: Κατ’ αρχάς στην προσωπική επαφή με τον καταναλωτή. Πρέπει να αφουγκράζονται τις ανάγκες των πελατών της περιοχής τους, καθώς κάθε περιοχή έχει άλλα χαρακτηριστικά, να γνωρίζουν καλά τα προϊόντα τους για να μπορούν να κατευθύνουν το αγοραστικό τους κοινό σε είδη που θα ικανοποιούν τις ανάγκες του. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουν να «χτίσουν» ένα ισχυρό πελατολόγιο στην περιοχή τους. Επίσης, σημαντικό είναι να έχουν αναφορές «κινητικότητας» των προϊόντων ή των ομάδων προϊόντων, για να μπορούν να διαχειρίζονται τα αποθέματά τους ανάλογα. Τέλος, πρέπει να αποκτήσουν «εικόνα» μέσα από τις πλατφόρμες των social media, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν το digital marketing για την προβολή του φυσικού καταστήματος και των προϊόντων που διαθέτουν, με στοχοποιημένη ομάδα τη «γειτονιά – περιοχή» τους.

Μ.Μ.: Η κατηγορία των ναργιλέδων παρουσίασε ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια. Μπορεί να γίνει επικερδής για τα μίνι μάρκετ; Και ποια άλλη κατηγορία θα προτείνατε στους επαγγελματίες της μικρής λιανικής;
Π.Γ.: Η ισχυρή τάση των προϊόντων Ναργιλέ ξεκίνησε το 2017, αλλά πλέον είναι σε ύφεση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει ζήτηση. Σοφό είναι τώρα για τις επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στα αναλώσιμα Ναργιλέ, όπως ανταλλακτικά κεραμικά, καρβουνάκια κ.τ.λ., καθώς η ζήτηση γι’ αυτά θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα. Τα προϊόντα αυτά έχουν υψηλή κερδοφορία και δεν απαιτείται η ένταση κεφαλαίου που χρειάζεται η αγορά Ναργιλέδων και φυσικά ο χώρος που απαιτείται για την προβολή τους. Επίσης, συστήνω στους επαγγελματίες να εστιάσουν στα ηλεκτρονικά τσιγάρα μίας χρήσης, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι θα υπάρξει ραγδαία ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς στην επόμενη διετία. Εμείς ήδη έχουμε κλείσει συνεργασίες με εργοστάσια παραγωγής εντός της EU και εδώ και 7 μήνες διαθέτουμε τα προϊόντα AK powered by Atomic, που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα με οικονομική τιμή και προσφέρονται σε πάνω από 90 διαφορετικές γεύσεις.

Η Atomic Hellas διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 11 εμπορικά σήματα και πάνω από 1100 κωδικούς προϊόντων.

Μ.Μ.: Γιατί να επιλέξει την εταιρεία σας ένας επαγγελματίας της μικρής λιανικής; Πώς διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό;
Π.Γ.: Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στον χώρο από το 2002, που σημαίνει ότι η πείρα μας και η συνεχιζόμενη παρακολούθηση των «τάσεων» της παγκόσμιας αγοράς μάς επιτρέπει να επιλέγουμε νέα προϊόντα με ισχυρό δείκτη αξίας/τιμής. Δημιουργούμε στενή σχέση με το κατάστημα σε όλα τα επίπεδα της συνεργασίας μας (παρουσίαση, τοποθέτηση, προβολή, after sales service). Όλα τα προϊόντα μας είναι επώνυμα, καθώς είμαστε αντιπρόσωποι ισχυρών brands, όπως Atomic, Festival, Bulldog, Coney, Terre, Aroma King κ.ά., πράγμα που μας δίνει τη δυνατότητα να εγγυόμαστε για την υπεροχή των προϊόντων μας. Από το 2020 και εξαιτίας της τάχιστης εξοικείωσης όλων με το e-commerce, τη διαδικτυακή προβολή και την ηλεκτρονική εμπορική δραστηριότητα, δημιουργήσαμε το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα χονδρικής – υπερ-χονδρικής bespare.gr. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνουμε τους συνεργάτες μας να βλέπουν τα προϊόντα μας, τη διαθεσιμότητα, τις ειδικές εκπτώσεις και προσφορές, να υπολογίζουν το διαθέσιμο budget τους και να κάνουν την παραγγελία τους οποιαδήποτε ώρα της ημέρας επιθυμούν. Όλες οι παραγγελίες εκτελούνται σε 24 ώρες, χωρίς δέσμευση ορίου παραγγελίας. Έτσι οι πελάτες μας μπορούν να έχουν ολοκληρωμένα στοιχεία κάθε παραγγελίας που έχουν κάνει από τον προσωπικό τους λογαριασμό. Φυσικά το site είναι ΜΟΝΟ για επαγγελματίες, καθώς κάθε εγγραφή ελέγχεται πριν επιβεβαιωθεί. Ένα έξτρα κίνητρο που αναπτύξαμε το τελευταίο έτος είναι το Πρόγραμμα Επιβράβευσης Συνεργατών (Π.Ε.Σ.), το οποίο επιτρέπει σε κάποιο κατάστημα, αν και εφόσον πετυχαίνει στόχους, να έχει εκπτώσεις ακόμη και υπερ-χονδρικής. Με αυτό το πρόγραμμα στοχεύουμε στην ποιοτική ανάπτυξη του πελατολογίου μας και όχι στην ποσοτική, καθώς η φιλοσοφία μας είναι πως η υγιής ανάπτυξη των πελατών – συνεργατών μας είναι και δική μας.

Μ.Μ.: Με πόσα καταστήματα συνεργάζεστε σήμερα και πώς διανέμετε τα προϊόντα σας;
Π.Γ.: Εξυπηρετούμε όλη την Ελλάδα και φέτος ξεπεράσαμε τα 1200 σημεία με προϊόντα μας. Το δίκτυό μας σε όλο το φάσμα της αγοράς περιέχει franchise store, μίνι μάρκετ, εταιρείες διανομής, περίπτερα, καταστήματα ηλεκτρονικών τσιγάρων, ethnic stores, καταστήματα με είδη καπνιστού και είδη δώρων και τουριστικά καταστήματα. Διατηρούμε πάντα επαρκές στοκ σε όλα μας τα προϊόντα και καθημερινά έχουμε αποστολές με εταιρείες μεταφορών και σε πολλές περιπτώσεις προσφέρουμε δωρεάν μεταφορικό κόστος.

Μ.Μ.: Πόσο μεγάλο πρόβλημα είναι τα παράνομα προϊόντα στην κατηγορία των καπνικών για επιχειρήσεις όπως η Atomic Hellas;
Π.Γ.: Η διακίνηση και εμπορία αυτών των προϊόντων δημιουργεί ένα ασταθές περιβάλλον για τον κλάδο. Δεν υπάρχουν έσοδα από τους φόρους, οι εισαγωγείς-προμηθευτές δεν επενδύουν σε νέα προϊόντα, καθώς δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα παράνομα προϊόντα -που δεν έχουν καμία επιβάρυνση κόστους-, και τα καταστήματα πολλές φορές βρίσκονται αντιμέτωπα με ποινικές κυρώσεις. Είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα, το οποίο δυστυχώς είναι αρκετά πολύπλοκο. Πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο, Πολιτεία – Προμηθευτές – Καταστήματα, για να μπει σε μια διαδικασία λύσης.

ATOMIC ELEMENTS HELLAS IKE
Μαυρομιχάλη 122, Πολίχνη Θεσσαλονίκης
Τηλ: 2310 607963
Website: www.bespare.gr