Η ανοδική ζήτηση των υπερτροφών

Επιπλέον, απόλυτα ανοδικές τάσεις στη ζήτηση και κατανάλωση γνωστών και μη υπερτροφών από τους Έλληνες καταναλωτές δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, με το ποσοστό τους να αυξάνεται κι όσον αφορά τη θέση τους στο τραπέζι του ελληνικού νοικοκυριού. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ σε συνεργασία με την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΑΚΟΣ, τα περισσότερα από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην ευρύτερη αγορά των superfoods παρουσιάζουν μεγάλη κι αυξανόμενη κατανάλωση στη χώρα μας. Οι μπάρες περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό αντίστοιχες πρώτες ύλες, με αποτέλεσμα να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τις κύριες τροφές που καταναλώνουν οι Έλληνες και δεν είναι γνωστές ως υπερτροφές ξεχωρίζουν το ελαιόλαδο, με το σχεδόν απόλυτο 93%, τα φρέσκα λαχανικά (91%), τα φρέσκα φρούτα (90%) και το μέλι (81%), ενώ ακολουθούν με σημαντικό μερίδιο η σοκολάτα-κακάο (67%), το πράσινο τσάι (48%), το ταχίνι (41%), το ρόδι (34%), τα κράνα-κράνμπερι (31%), το σαφράν-κρόκος (19%) και το κεφίρ (17%). Αντίστοιχα, στα γνωστά superfoods, την προτίμηση των καταναλωτών έχουν αρχίσει να κερδίζουν ο βασιλικός πολτός (9%), το ιπποφαές (9%) το κουκούτσι βερίκοκου (5%), το σπαθόχορτο (5%), το έλαιο κάνναβης (2%), το μαύρο κίμινο (2%), τα φύλλα ελιάς (2%) και το γάλα γαϊδούρας (1%). Τα περισσότερα δε από αυτά αποτελούν τη βάση ή το έξτρα συστατικό σε προϊόντα υψηλής κατανάλωσης, όπως οι μπάρες δημητριακών.

Η «επέλαση» της πρωτεΐνης

Οι μπάρες πρωτεΐνης τα τελευταία χρόνια αποτελούν ένα προϊόν με μεγάλη ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γενικότερη αγορά των ειδών διατροφής για αθλητές έχει αυξηθεί από το 2011 κατά περίπου 160%, με τις ίδιες τις μπάρες πρωτεΐνης να σημειώνουν αύξηση πωλήσεων ύψους 63%, μόνο κατά τη διάρκεια του 2015, σύμφωνα με μελέτη του Euromonitor. Το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mintel, λανσαρίστηκαν 40% περισσότερα προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες στη χώρα μας. Μπάρες πρωτεΐνης έχουν λανσάρει στο εγχώριο λιανεμπόριο πολλές εταιρείες, όπως η Naturetech με τα προϊόντα Power Pro, η Naturals με τη σειρά Go On και η Healthier Choice με τις μπάρες πρωτεΐνης BEZZO 80 και 45 γραμμαρίων, που περιέχουν 30% υψηλής περιεκτικότητας πρωτεΐνη. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι το σημαντικότερο ποσοστό των προϊόντων αγοράζεται όχι από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά από τα καταστήματα μικρής λιανικής.

Στα μίνι μάρκετ αγοράζουν οι Έλληνες μπάρες

Το γεγονός ότι οι μπάρες δημητριακών αποτελούν μια κατηγορία προϊόντων, που μπορούν να ενισχύσουν σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη ενός μίνι μάρκετ γίνεται φανερό κι από τα στοιχεία της αγοράς. Τη στιγμή που στα σούπερ μάρκετ σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις της τάξεως του 27,3% στις μπάρες δημητριακών, στα καταστήματα 1.000τ.μ. – 2.500τ.μ. οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση ύψους 2,6%. Πολύ μεγαλύτερος ήταν αντίστοιχα ο ρυθμός ανάπτυξης του προϊόντος στα μικρότερα καταστήματα μεγέθους από 400τ.μ. έως 1.000τ.μ., όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όγκο κατά 6,5%. Οι μπάρες δημητριακών παρουσιάζονται ως μια ομάδα προϊόντων που «ταιριάζει» περισσότερο στη φύση των καταστημάτων μικρής λιανικής, καθώς αποτελούν ένα θρεπτικό κι υγιεινό σνακ που μπορεί να καταναλωθεί γρήγορα. Επομένως, ο καταναλωτής την προμηθεύεται ευκολότερα καθ’ οδόν από ένα μίνι μάρκετ ή ένα περίπτερο, χωρίς να χάνει χρόνο από τις τρέχουσες δραστηριότητές του, περιμένοντας στις «ουρές» των ταμείων στο σούπερ μάρκετ.

Με το «βλέμμα» στραμμένο στην καινοτομία

Στο κανάλι της μπάρας, οι εταιρείες επιδίδονται συστηματικά στην εφαρμογή καινοτομιών, προκειμένου να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να δώσουν στο καταναλωτικό κοινό περισσότερες γευστικές επιλογές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η χρήση πρώτων υλών στην παρασκευή τους, όπως η κάνναβη, η αλόη κι οι σπόροι Chia. Ταυτόχρονα, και η συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων ακολουθεί τη γενικότερη τάση της αγοράς για προϊόντα με ετικέτα «χωρίς», καθώς δεκάδες μπάρες κυκλοφορούν στο οργανωμένο λιανεμπόριο χωρίς ζάχαρη ή χωρίς γλουτένη. Η ποικιλία μάλιστα πλέον είναι τόσο μεγάλη, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και τις προτιμήσεις κάθε ηλικιακής ομάδας.

Μπάρες κάθε τύπου στα ράφια των μίνι μάρκετ

Με τις μπάρες δημητριακών να παρουσιάζουν μεγάλη ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά, τα τελευταία χρόνια η κατηγορία χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, με πολλές εταιρείες να έχουν εισέλθει και στον συγκεκριμένο τομέα παραγωγής. Ως εκ τούτου, η γκάμα της εγχώριας αγοράς εμπλουτίζεται διαρκώς και πλέον υπάρχουν πολλά διαφορετικά προϊόντα και πλήθος επιλογών για τον επιχειρηματία της μικρής λιανικής. Με ή χωρίς ζάχαρη, με φρούτα, με ξηρούς καρπούς, με σοκολάτα, για χορτοφάγους, χωρίς γλουτένη και πολλά άλλα. Παρακάτω παρουσιάζονται ενδεικτικά κάποια από τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Μπάρες με κάνναβη από την εταιρεία Naturals

Μια καινοτόμο γευστική πρόταση σε μπάρες βρώμης έχει λανσάρει τον τελευταίο καιρό η εταιρεία Naturals, που είναι γνωστή στην Ελλάδα ως η πρώτη που λάνσαρε τις μπάρες Flapjack, αλλά και τα ροφήματα με Aloe Vera. Αναλυτικά, το προϊόν ακολουθεί τη σύγχρονη τάση στη διατροφή, που ενσωματώνει την κάνναβη στα τρόφιμα. Η εταιρεία Naturals, βάσει των απαιτήσεων του σύγχρονου τρόπου ζωής, δημιούργησε νέες μπάρες βρώμης με μέλι και σπόρους κάνναβης σε δύο γεύσεις: βανίλια, κακάο. Οι μπάρες κυκλοφορούν σε συσκευασία των 40γρ. στα σημεία λιανικής πώλησης και δεν περιέχουν ζάχαρη. Η εταιρεία Naturals δραστηριοποιείται στον χώρο των τροφίμων κι ειδικότερα της υγιεινής διατροφής. Στόχος της είναι να ερευνά, να επιλέγει και να προσφέρει στους καταναλωτές προϊόντα υψηλής διατροφικής και γευστικής αξίας.

Μπάρες σοκολάτας από την εταιρεία Παυλίδης

Η Σοκολάτα Υγείας Παυλίδη παρουσίασε δύο νέα προϊόντα που εμπλουτίζουν ακόμη περισσότερο την οικογένεια γευστικών επιλογών της εταιρείας Παυλίδη. Δύο νέες μπάρες σοκολάτας έρχονται, για να συνδυάσουν την αυθεντική σοκολάτα Υγείας Παυλίδη με νέες απολαυστικές γευστικές προτάσεις. Για πρώτη φορά, η αυθεντική σοκολάτα Υγείας Παυλίδη γίνεται μπάρα κι ενώνεται με ξηρούς καρπούς και κρέμα σε δύο γεύσεις:

  • Η Υγείας Παυλίδη μπάρα με φουντούκια και κρέμα κακάο με γεύση μελιού προσφέρει μια γευστική εμπειρία που συνδυάζει τον ξηρό καρπό και την αίσθηση του μελιού σε μια κρέμα.
  • Η Υγείας Παυλίδη μπάρα με αμύγδαλα και κρέμα με γεύση γιαουρτιού και πορτοκαλιού ξυπνάει τις αισθήσεις μέσα από τα αρώματα του πορτοκαλιού και του αμύγδαλου, σε μια πρωτότυπη γευστική σύνθεση.