Με «όπλο» τη σταθερά ανοδική πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα, η αγορά του εμφιαλωμένου νερού βρίσκεται σε θετική «τροχιά», αυξάνοντας διαρκώς τον όγκο και την αξία των πωλήσεών της.

Της Ελένης Σαραντάκη

Αυξάνεται η ζήτηση στην αγορά των εμφιαλωμένων

Η αγορά του νερού έχει μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες μπίζνες σε όλο τον κόσμο, καθώς η «κατάρρευση» των αναψυκτικών με ζάχαρη κι η «στροφή» σε πιο υγιεινές επιλογές έδωσε νέα ώθηση στις κατηγορίες του εμφιαλωμένου νερού, όπως το μη ανθρακούχο νερό, το sparkling water, αλλά και τα βιταμινούχα νερά, μία νέα αγορά που έχει αρχίσει τα πρώτα της «βήματα» και στην Ελλάδα. Στο σύνολό τους, λοιπόν, οι εταιρείες και τα προϊόντα νερού έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος στην πλειοψηφία των χωρών του πλανήτη κι είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Transparency Market Research, η παγκόσμια αγορά εμφιαλωμένου νερού θα ξεπεράσει τα 300 δισ. δολάρια σε αξία μέχρι το 2024. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο, μάλιστα, για μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 6,6%, με το μη ανθρακούχο εμφιαλωμένο νερό να αναμένεται να βρεθεί στην κορυφή της κούρσας, αντιπροσωπεύοντας το 78% της αγοράς, μέσα στην επόμενη εξαετία.

Οι εταιρείες και τα προϊόντα νερού έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος στην πλειοψηφία των χωρών του πλανήτη κι είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Transparency Market Research, η παγκόσμια αγορά εμφιαλωμένου νερού θα ξεπεράσει τα 300 δισ. δολάρια σε αξία μέχρι το 2024.

Οι τουρίστες «απογειώνουν» την ελληνική αγορά

Στην Ελλάδα, η κατανάλωση νερού από τους Έλληνες μειώθηκε σημαντικά στα χρόνια της κρίσης, χωρίς ωστόσο να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η αγορά του νερού, καθώς η «εκτίναξη» του τουρισμού αποτέλεσε τεράστιο αντιστάθμισμα, από το οποίο ωφελήθηκαν κι οι εταιρείες του κλάδου. Κάπως έτσι, τα τελευταία χρόνια, η αγορά των εμφιαλωμένων νερών στη χώρα μας καταγράφει απόλυτα ανοδική τάση σε όλους τους τομείς της. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, του 2017, η αγορά έκλεισε με άνοδο της τάξης του 5,5% για την αξία και 6,7% για τον όγκο των πωλήσεων.

Μικροί και μεγάλοι «παίκτες» στον κλάδο του νερού

Πάνω από 65 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με αρκετές εξ αυτών να έχουν αυξήσει τα τελευταία χρόνια τα μερίδιά τους, εκμεταλλευόμενες και το κενό που άφησε το κλείσιμο του εργοστασίου που παρήγε το νερό στο Λουτράκι από την Pepsico HBH. Παρ’ όλα αυτά, οι μεγάλοι «παίκτες» στην αγορά είναι λίγοι, με δύο ελληνικές εταιρείες να ηγούνται, έχοντας πάρει «κεφάλι» στον ανταγωνισμό από ισχυρά brands πολυεθνικών επιχειρήσεων. Το νερό Ζαγόρι και το νερό Βίκος έχουν πλέον ποσοστό άνω του 20% στην αγορά, με το νερό ΚΟΡΠΗ της Nestlé να ακολουθεί, κι άλλα, όπως το νερό ΙΟΛΗ της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και το νερό ΑΥΡΑ της Coca–Cola 3Ε, να βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις. Από εκεί και πέρα, όμως, υπάρχουν δεκάδες μικρότερα brands με μεγάλη δυναμική και «κυρίαρχη» παρουσία σε διάφορες περιοχές της χώρας, ειδικά στην Κρήτη και την επαρχία. Γνωστές ετικέτες, όπως Zaro’s, Νερά Κρήτης, Σέλι, Σεληνάρι, Δίρφυς, Θεόνη, Κρίνος, Ρούβας, Σαμάρια, Άθως, Υάς, Κρυστάλ και Μινόα, έχουν πλέον το δικό τους μερίδιο στην αγορά και συχνά αποτελούν και μία πολύ πιο συμφέρουσα λύση για τις επιχειρήσεις της μικρής λιανικής.

Εμφιαλωμένο Nερό

«Σαρώνουν» τα ελληνικά νερά σε διεθνείς διαγωνισμούς

Ο υψηλός ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά του εμφιαλωμένου νερού επιβεβαιώνεται κι από τις συνεχείς διακρίσεις των ελληνικών προϊόντων στους διεθνείς διαγωνισμούς. Κάθε χρόνο είναι δεκάδες τα βραβεία ποιότητας για τα ελληνικά νερά σε διαγωνισμούς γεύσης από ανεξάρτητους οργανισμούς, επιβεβαιώνοντας τη δουλειά που γίνεται στη χώρα μας στον συγκεκριμένο κλάδο, τόσο από τους μεγάλους όσο κι από τους μικρότερους «παίκτες» της αγοράς. Ενδεικτικά αναφέρονται παρακάτω κάποιες από τις διεθνείς βραβεύσεις στα ελληνικά νερά για το 2018.