«Κρυφό» έσοδο τα αξεσουάρ

Τα αναλώσιμα είδη και τα αξεσουάρ στην αγορά των καπνικών αυξάνονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, δίνοντας από την πλευρά τους ένα έξτρα έσοδο με πολύ καλύτερα περιθώρια κέρδους από τις πωλήσεις τσιγάρων. Με την γκάμα των σχετικών προϊόντων να είναι πλέον πολύ μεγάλη, οι ευκαιρίες για τον ιδιοκτήτη ενός καταστήματος είναι εξίσου πολλές. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση πάντως, η σωστή αξιοποίηση της «βιτρίνας» του ταμείου και της θέσης των τσιγάρων μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αν αξιοποιηθούν σωστά, τα αναλώσιμα και τα καπνικά αξεσουάρ μπορούν να δώσουν ένα συμπληρωματικό κέρδος, μειώνοντας και τη «χασούρα» από την ίδια την πώληση των τσιγάρων. Από στριφτά τσιγάρα, αναπτήρες, καπνό και χαρτάκια, μέχρι υγρά αναπλήρωσης, τα… περιφερειακά προϊόντα στις πωλήσεις τσιγάρων και καπνικών προϊόντων γενικότερα μπορούν να αποτελέσουν
ένα «κρυφό» έσοδο για τα καταστήματα της μικρής λιανικής.

Αλβέρτος Κοκαβέσης
«Αξίζει η πώληση των καπνικών νέας γενιάς»
Ιδιοκτήτης καταστήματος ψιλικών στην Κυψέλη εδώ και 8 χρόνια, ο κ. Αλβέρτος Κοκαβέσης μάς εξήγησε ότι σε σχέση με ό,τι συμβαίνει με τα τσιγάρα, οι πωλήσεις των καπνικών προϊόντων νέας γενιάς, όπως τα θερμαινόμενα και τα ηλεκτρονικά, είναι πολύ πιο κερδοφόρες. «Αξίζει σίγουρα περισσότερο η πώλησή τους, γιατί από τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουμε και κάποιο περιθώριο κέρδους, αφού από τα τσιγάρα δεν μένει πια τίποτα. Σε κάποια ηλεκτρονικά τσιγάρα, μάλιστα, το περιθώριο κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερο, ακόμη και διπλάσιο, με τη ζήτηση να είναι ικανοποιητική». Ο κ. Κοκαβέσης σημείωσε πάντως στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» και το γεγονός ότι υπάρχει γενικότερη αναστάτωση με τις ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα σε όλους τους κλάδους. «Σε κάποιους κωδικούς έχει ξεπεράσει και το 30%. Απορροφούμε ό,τι μπορούμε, αλλά στο τέλος θα… απορροφήσουν εμάς. Και ο κόσμος γκρινιάζει. Ξέρει ότι ισχύει παντού, αλλά σε εμάς που έχει προσωπική επαφή θα γκρινιάξει…»

 

«Κλειδί» η προβολή και οι προωθητικές ενέργειες

Ένα σημείο κλειδί πάντως στις πωλήσεις των παραπάνω καπνικών προϊόντων, που δεν θα πρέπει ποτέ να παραβλέπουν οι ιδιοκτήτες της μικρής λιανικής, είναι η προβολή τους. Η εικόνα του καταστήματος και των ραφιών παίζει σημαντικό ρόλο, γενικότερα, στις αγορές των καταναλωτών, αλλά ειδικά για τα καπνικά προϊόντα, η θέση τους μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι στο σύνολό τους οι εταιρείες του κλάδου τρέχουν συχνά προωθητικές ενέργειες και προσφέρουν εργαλεία για την προβολή των προϊόντων τους στα μίνι μάρκετ και στα περίπτερα. Το γεγονός, μάλιστα, επιβάλλει ουσιαστικά στους επαγγελματίες του κλάδου να αξιοποιούν αυτές τις ευκαιρίες για να δημιουργούν τον κατάλληλο χώρο για την ανάδειξη και την καλύτερη πώληση των καπνικών προϊόντων.

 

Αλέξανδρος Στάικος
«Έχουν καλύτερο περιθώριο κέρδους»
Μίνι μάρκετ επί της οδού Ιπποκράτους στην Αθήνα διαθέτει ο κ. Αλέξανδρος Στάικος, ο οποίος επίσης μας επιβεβαίωσε το καλύτερο περιθώριο κέρ­δους στα καπνικά προϊόντα νέας γενιάς. «Τα τσιγάρα έχουν φτάσει πια στο μηδέν, πουλάμε μόνο και μόνο για να πουλάμε, αφού δεν αποφέρουν κανένα κέρδος. Αντίθετα, τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και οι συσκευές θερμαι­νόμενου καπνού έχουν καλύτερο περιθώριο κέρδους» τόνισε στο περιοδικό μας, αλλά σημείωσε και το εξής: «Δεν ξέρω όμως τι γίνεται για παράδειγμα με τα Heets και τη φορολογία τους. Υπάρχουν σχετικοί κανόνες; Γιατί δεν είναι ίδιο το ποσοστό σε όλα; Αυτά πρέπει να τα ξέρουμε, γιατί επηρεάζουν και τα δικά μας έσοδα».