Ευνοείται η αγορά από την αύξηση των vegans

Οι vegans στο παρελθόν αποτελούσαν μια μικρή ομάδα, που, ειδικά στην Ελλάδα, ήταν σχεδόν άγνωστη. Πλέον όμως ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, υποκινούμενο από συναισθήματα φιλοζωίας, αποφεύγει την κατανάλωση ζωικών προϊόντων και στρέφεται σε αυτό που μπορεί να προσφέρει κυρίως η φύση. Η βρώμη, με την αλλαγή στις συνήθειες, απέκτησε νέα δυναμική, αφού άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως στην παρασκευή φυτικών ροφημάτων, σε ζυμαρικά, σε βρεφικές τροφές ή σε γλυκά snacks, τα οποία είναι σύμφωνα με τις διατροφικές προτιμήσεις των vegans ή των vegetarians. Πρόκειται άλλωστε για ένα κοινό που αφιερώνει πολύ χρόνο στην ανακάλυψη του σωστού προϊόντος, το οποίο συνήθως θα πρέπει να αποτελεί -πέρα από ηθική- και υγιεινή για τον οργανισμό επιλογή. Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ευρεία κατανάλωση και των προϊόντων ολικής άλεσης στην Ελλάδα, με τα ποσοστά να κινούνται ανοδικά και να αναμένεται περαιτέρω αύξησή τους, τα επόμενα χρόνια, αφού 2 στους 3 καταναλωτές (67,4%) ηλικίας 15 ετών και άνω, καταναλώνουν μη επεξεργασμένα δημητριακά, όπως ψωμί ολικής άλεσης, ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι κ.ά.

Προϊόντα βρώμης και στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Τα προϊόντα ολικής άλεσης είχαν παγιώσει τη θέση τους στην ελληνική αγορά αρκετά χρόνια πριν από την πανδημία και στον ίδιο δρόμο «βαδίζουν» και τα προϊόντα από βρώμη, αφού στα καταστήματα πλέον υπάρχουν παντού. Η δυναμική της κατηγορίας φαίνεται ακόμη και από το πρόσφατο μέτρο της κυβέρνησης για τη συγκράτηση τιμών που καθιερώθηκε τους τελευταίους μήνες στα σούπερ μάρκετ. Το καλάθι του νοικοκυριού ξεκίνησε με βασικές κατηγορίες προϊόντων την πρώτη εβδομάδα. Σύντομα όμως η γκάμα του ενισχύθηκε με την προσθήκη των κωδικών βρώμης, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κατανάλωσή τους είναι αναπόσπαστη συνήθεια για τον καταναλωτή, επομένως απαραίτητη προσθήκη για τα ράφια των μίνι μάρκετ. Οι περισσότερες εταιρείες πλέον και στην εγχώρια αγορά προτείνουν κωδικούς χαμηλών λιπαρών με «πρωταγωνίστρια» τη βρώμη.

«Ο όγκος της παγκόσμιας αγοράς βρώμης για το 2022 ανήλθε σε 27,73 εκατομμύρια τόνους και αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο ρυθμό 3,8% μέχρι το 2028.

Ο κορωνοϊός έδωσε νέα ώθηση στις πωλήσεις

Η πανδημία του κορωνοϊού λειτούργησε θετικά για μια σειρά από προϊόντα, μεταξύ των οποίων και οι κατηγορίες της ολικής άλεσης και της βρώμης. Οι καταναλωτές στράφηκαν σε μεγάλο βαθμό σε πιο υγιεινές επιλογές την περίοδο των λοκντάουν αλλά και στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να καταγράφεται αύξηση στις πωλήσεις τους. Η συγκεκριμένη περίοδος φαίνεται να έδωσε μάλιστα γενικότερη ώθηση σε μια σειρά από προϊοντικές υποκατηγορίες με ισχυρούς δεσμούς με τα προϊόντα βρώμης και ολικής άλεσης, όπως τα δημητριακά, που έφτασαν ακόμη και σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεών τους, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς.

Απαραίτητα για τα ράφια

Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία δείχνουν ότι τόσο τα προϊόντα βρώμης, όσο και τα προϊόντα ολικής άλεσης έχουν κερδίσει τη θέση τους στα ράφια και είναι πια απαραίτητα για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Με τους νέους καταναλωτές αλλά και όσους ακολουθούν μια πιο υγιεινή διατροφή να τα προτιμούν όλο και περισσότερο, η παρουσία τους στα ράφια είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσει να ενισχύει τις πωλήσεις τους.