Πάνω από όλα η ποικιλία

Πριν από μερικά χρόνια θεωρείτο φυσικό για έναν Γερμανό ή έναν Αμερικανό να προμηθεύεται τα πάντα σε πακέτο. Πλέον, όμως, οι συνήθειες αυτές έχουν υιοθετηθεί και από τους Έλληνες που, παραδοσιακά, αποτελούν έναν λαό που έχει στενή σχέση με τη μαγειρική. Οι σύγχρονες γενιές των εγχώριων καταναλωτών δεν αναζητούν μόνο εύκολες λύσεις, αλλά και ποικιλία στις επιλογές. Οι συσκευασμένες σαλάτες, που έχουν γεμίσει την αγορά, διατίθενται σε μια πραγματικά μεγάλη γκάμα, συνδυάζοντας τα λαχανικά με τα φρούτα, τα superfoods, τα όσπρια, το κρέας ακόμα και τα θαλασσινά, περικλείοντας στη συσκευασία συχνά και το κατάλληλο dressing. Προσφέρουν επομένως μια πρακτική λύση για τον πελάτη, αφού μπορεί να προμηθευτεί μια συσκευασμένη σαλάτα με πλήθος διαφορετικών υλικών για τις ανάγκες της ημέρας, χωρίς να χρειαστεί να αγοράσει ξεχωριστά όλα αυτά που απαιτούνται για την παρασκευή της στο σπίτι. Παράλληλα, οι κωδικοί δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να δοκιμάζει διαφορετική σαλάτα ακόμα και καθημερινά χωρίς να χάνει χρήματα από τα λαχανικά που χαλάνε στο ψυγείο του. Η γκάμα είναι πραγματικά μεγάλη, αφού οι εταιρείες δεν σταματούν να προσθέτουν νέους κωδικούς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τρεις ακόμα κωδικοί προστέθηκαν πρόσφατα στη γκάμα των τυποποιημένων προϊόντων της εταιρείας Βεζύρογλου, οι οποίοι αποτελούν κατάλληλη επιλογή και για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Πρόκειται για νέες σαλάτες Super Mix, Valeriana Mix και Τραγανή, οι οποίες διατίθεται σε συσκευασίες των 100, 150 και 150 γραμμαρίων αντίστοιχα, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και χωρίς συντηρητικά, ενώ συσκευάζονται χωρίς καμία επεξεργασία και τροποποιημένο περιβάλλον. Η γκάμα της εταιρείας αποτελείται από προϊόντα αποκλειστικά baby φύλλων, στην καλλιέργεια των οποίων, η εταιρεία είναι πρωτοπόρος, αλλά και leader στην ελληνική αγορά, με μερίδιο 62% (2020). Μείγματα λαχανικών με δημητριακά κυκλοφόρησαν πρόσφατα και από την Bonduelle. Οι νέοι κωδικοί Bonduelle Cereali αποτελούν έτοιμα, κατεψυγμένα, προμαγειρεμένα μείγματα λαχανικών και δημητριακών που διατίθενται στην αγορά σε 2 γεύσεις. Κάθε συσκευασία περιέχει 2 μερίδες, αποτελώντας κατάλληλη πρόταση για τους καταναλωτές που προτιμούν τη φυτική διατροφή. Πρόκειται για τα προϊόντα Cereali με κόκκινη κολοκύθα και φαγόπυρο και Cereali πράσινα φασολάκια και κριθάρι.

Η «στροφή» προς την υγιεινή διατροφή του αγοραστικού κοινού έδωσε νέα «πνοή» στην κατηγορία των λαχανικών, ενώ η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα οι πελάτες των καταστημάτων να προτιμούν τα συσκευασμένα τρόφιμα.

Υγιεινές επιλογές και ευκολία αναζητούν στα ψυγεία οι νέοι

Οι διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια και, παρά τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία, οι νεότεροι κυρίως Έλληνες εξακολουθούν να αναζητούν πιο υγιεινά προϊόντα στην αγορά. Η σύγχρονη γενιά καταναλωτών, παράλληλα, επιζητά την ευκολία μαζί με τις υγιεινές επιλογές. Για τον λόγο αυτό τα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ έχουν αρχίσει εδώ κι αρκετό καιρό να υποδέχονται προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και χωρίς συντηρητικά. Πρόκειται για ενδείξεις που προβάλλονται από τις εταιρείες για να προσελκύουν το αγοραστικό κοινό, που δίνει μεγάλη σημασία στη διατροφή και προχωρά σε επιλεκτικές αγορές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γνωρίσουν σημαντική ανάπτυξη οι έτοιμες σαλάτες και οι κωδικοί λαχανικών στον Ατμό, όπως αυτοί που έχουν κυκλοφορήσει στα καταστήματα πώλησης τροφίμων από τη Μακεδονική Χαλβατζής.

Η εταιρεία παρουσίασε τις νέες σαλάτες στον Ατμό «Αγρόκηπος Χαλβατζή», μια σειρά που περιλαμβάνει φυτικές σαλάτες Λαχανικών στον Ατμό σε 3 διαφορετικούς τύπους. Πρόκειται για τους κωδικούς λαχανικά με Πλιγούρι και Κινόα, λαχανικά με Κους Κους και λαχανικά με Ρεβίθι και Κινόα. Τα νέα προϊόντα ακολουθούν την τάση της ισορροπημένης διατροφής. Οι νέες σαλάτες «Αγρόκηπος Χαλβατζή» είναι έτοιμες προς κατανάλωση και, σύμφωνα με την εταιρεία, παράγονται χωρίς συντηρητικά, με extra παρθένο ελαιόλαδο, θαλασσινό αλάτι και βότανα και μυρωδικά της μεσογείου, όπως θυμάρι, δεντρολίβανο, ρίγανη, μαύρο πιπέρι. Επιπροσθέτως, κυκλοφορούν σε μοντέρνες συσκευασίες doypack που μπαίνουν και σε φούρνο μικροκυμάτων.

Έξτρα οφέλη από τη σαλάτα σε πακέτο

Δεν είναι λίγοι πλέον οι καταναλωτές που έχουν αναπτύξει περιβαλλοντικές ανησυχίες και πραγματοποιούν αγορές με «φόντο» τη βιωσιμότητα. Ένα από τα ζητήματα που έχουν αναδειχτεί αρκετά το τελευταίο διάστημα είναι αυτό της σπατάλης των τροφίμων, με τα νωπά λαχανικά να αποτελούν μια από τις κατηγορίες που καταλήγουν συχνά στα σκουπίδια. Οι συσκευασμένες σαλάτες δίνουν τη δυνατότητα στο αγοραστικό κοινό να προμηθευτεί ακριβώς την ποσότητα των λαχανικών που χρειάζεται, χωρίς να διατηρεί μεγάλες ποσότητες στο ψυγείο που δεν θα προλάβει να καταναλώσει. Η συσκευασία, άλλωστε, έχει το πλεονέκτημα ότι συντηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τα φρέσκα τρόφιμα, μειώνοντας την ανησυχία για άμεση κατανάλωση.

Στην αγορά πλέον διατίθενται κωδικοί σε μεγάλες ή μικρές συσκευασίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και της οικογενείας αλλά και ενός ατόμου, ξεχωριστά. Η «Μπάρμπα Στάθης», για παράδειγμα, έχει λανσάρει μια μεγάλη γκάμα από φρέσκες έτοιμες σαλάτες. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία παρουσίασε νέες προτάσεις φρέσκων σαλατών σε πρακτική ατομική συσκευασία. Στο πλαίσιο της τάσης της υγιεινής διατροφής, στα σούπερ και μίνι μάρκετ κυκλοφορεί η σειρά των ατομικών συσκευασιών που περιλαμβάνει τις ήδη γνωστές Δροσάτη και Σπιρτόζα αλλά και το Σπανάκι Μπάρμπα Στάθης σε καινούρια πρακτική συσκευασία των 250 γραμμαρίων. Ο νέος συνδυασμός της Ζωηρής αποτελείται από το ιδιαίτερο μαρούλι redoakleaf, iceberg και ρόκα. Οι φρέσκες σαλάτες «Μπάρμπα Στάθης» είναι ελαφριά γεύματα για όσους ακολουθούν μια πιο υγιεινή διατροφή και αναζητούν κωδικούς με χαμηλά λιπαρά.

Κατηγορία με πολύ μέλλον

Οι τυποποιημένες και οι έτοιμες σαλάτες εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, με τη ζήτηση να αυξάνεται σταθερά από τη νέα γενιά καταναλωτών. Ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται νέοι κωδικοί διαθέσιμοι για τα ψυγεία και τα ράφια των μίνι μάρκετ, δίνοντας τη δυνατότητα στους επαγγελματίες της αγοράς, να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Γενικότερα, άλλωστε, το έτοιμο φαγητό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μέλλον της μικρής λιανικής και οι έτοιμες σαλάτες συμπεριλαμβάνονται σε αυτό.