Νέο entry στην αγορά τα αναψυκτικά Κλιάφα

Οι χυμοί και τα αναψυκτικά αποτελούν έναν κλάδο εξαιρετικά ανταγωνιστικό, αφού σε αυτόν δραστηριοποιούνται μεγάλες πολυεθνικές αλλά και ελληνικές εταιρείες, που πιέζουν διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια. Η Coca-Cola εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στην αγορά, όμως εταιρείες όπως η Λουξ και η Έψα είδαν τα ποσοστά τους να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διακινούν τα προϊόντα τους κυρίως στις τοπικές αγορές και μπορούν να αποτελέσουν μια εναλλακτική πρόταση για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής, που επιθυμεί να ενισχύσει τα ψυγεία του με περισσότερους κωδικούς.

Τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν όμως εκ νέου, αφού τα αναψυκτικά Κλιάφα από τα Τρίκαλα έκαναν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους το τελευταίο διάστημα, μετά και την εξαγορά της εταιρείας από τον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Ουσιαστικά αποτελεί νέα είσοδο στην αγορά, καθώς στοχεύει στη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου από την «πίτα» της ελληνικής αγοράς αναψυκτικών. Σε βάθος τριετίας μάλιστα, η διοίκηση του ομίλου προσβλέπει σε διψήφιο μερίδιο αγοράς στη λιανική, από περίπου 2% που είναι σήμερα. Η γκάμα των προϊόντων που παράγει η εταιρεία Κλιάφας περιλαμβάνει όλες τις κλασικές γεύσεις αναψυκτικών: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, γκαζόζα και σόδα με ανθρακικό, πορτοκαλάδα και λεμονάδα χωρίς ανθρακικό, πορτοκάλι, λεμόνι και βύσσινο χωρίς ζάχαρη, καθώς και την BiBi cola σε κλασική και zero. Η νέα καινοτομία της δε, είναι τα αναψυκτικά χωρίς συντηρητικά.

Ξεχωρίζουν οι βιολογικοί χυμοί «made in Greece»

Δεκάδες καινοτόμα προϊόντα έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά και στην κατηγορία των χυμών, που ανταποκρίνονται στη σύγχρονη τάση για άσκηση κι υγιεινή διατροφή. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν λανσάρει κωδικούς, που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών και είναι εμπλουτισμένοι σε μεγάλο βαθμό με βιταμίνες. Οι βιολογικοί χυμοί και όσοι φέρουν ελληνική «σφραγίδα» έχουν γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, αφού πρόκειται για προϊόντα που ταυτίζονται με την τάση του wellness και καταναλώνονται εύκολα από άτομα κάθε ηλικιακής ομάδας. Η πανδημία παράλληλα δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω αναζητήσεις προϊόντων εκ μέρους του κοινού, τα οποία σέβονται τις απαιτήσεις του, ενώ ανέδειξε έντονα την προτίμησή του για προϊόντα με βιώσιμες συσκευασίες, μια τάση που αναμένεται ότι θα διευρυνθεί περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Οι τουρίστες επιστρέφουν στα… ψυγεία των μίνι μάρκετ

Είναι γεγονός, ότι οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού αυξάνουν την κατανάλωση των εν λόγω προϊόντων, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών προσφεύγει στα ψυγεία των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων όλο το 24ωρο, προκειμένου να σβήσει τη δίψα του με αναψυκτικά και χυμούς. Τη μεγάλη διαφορά όμως στις πωλήσεις την κάνουν οι ξένοι επισκέπτες. Ένας από τους λόγους που τα τελευταία δύο χρόνια οι επιχειρήσεις είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται είναι το αντίκτυπο που είχε η πανδημία στον τουρισμό. Πολλά είναι τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα που βασίζονται πολύ στην προσέλευση των ξένων επισκεπτών, ιδιαίτερα στις παραθαλάσσιες περιοχές και στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Όπως όλα δείχνουν όμως, το 2022 θα είναι μια καλύτερη χρονιά, αφού οι τουρίστες έχουν αρχίσει να κάνουν ήδη την εμφάνισή τους και επισκέπτονται τα καταστήματα της μικρής λιανικής για να αγοράσουν χυμούς, αναψυκτικά και άλλα προϊόντα που συνδέονται με τις διακοπές. Η έναρξη των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ και η αύξηση της κρουαζιέρας, με τον Πειραιά ως homeport, φέρνει τους επιβάτες στην Αθήνα και συντελεί στο να αυξηθούν οι τουριστικές ροές, δημιουργώντας έσοδα για την οικονομία της πόλης. Φυσικά αυτή η συνθήκη ευνοεί σημαντικά και τα μίνι μάρκετ, που για μεγάλο διάστημα στηρίχθηκαν στις αγορές των καταναλωτών της γειτονιάς τους.