Μ.Μ.: Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους επαγγελματίες της λιανικής αγοράς;
Α.Χ.: Η «Οικογένεια Χριστοδούλου» εντατικοποιεί τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές προκειμένου περισσότεροι καταναλωτές να γνωρίσουν τα προϊόντα της, ενώ προτεραιότητα δίνεται και στις σχέσεις με τα τελικά σημεία, με την παροχή προϊόντων που χρειάζονται, σε ανταγωνιστικές τιμές. Σε μια εποχή που η κατανάλωση υποφέρει και ο ανταγωνισμός είναι στο αποκορύφωμά του, επιδίωξή μας είναι να σταθούμε δίπλα στους συνεργάτες μας και στη μικρή λιανική, η οποία αντέχει παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Οι βασικές αξίες της οικογένειάς μας είναι το ήθος, η υπευθυνότητα, η ομαδική εργασία και το φιλότιμο. Τις ίδιες αξίες έχουμε περάσει όλα αυτά τα χρόνια και στην εταιρεία μας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι επιλέξαμε να δώσουμε στα προϊόντα μας «όνομα» το οποίο αντικατοπτρίζει την οικογενειακή μας ιστορία. «Υπογράφουμε» με το όνομά μας και αυτό αποτελεί και τη δέσμευσή μας για εξαιρετικά προϊόντα, τα οποία πρώτα εμείς δίνουμε στην οικογένειά μας.

Οικογένεια Χριστοδούλου

Μ.Μ.: Τι ποσοστό των πωλήσεών σας αντιπροσωπεύουν οι εξαγωγές και σε ποιες χώρες «ταξιδεύουν» σήμερα τα προϊόντα σας;
Α.Χ.: Η ιστορία της εταιρείας μας ξεκινά το 1955 με την εξαγωγή φρέσκων φρούτων στην Ευρώπη. Οι ανάγκες της αγοράς στο εξωτερικό για φρέσκα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα σε συνδυασμό με την εμπειρία μας στον τομέα των τροφίμων, μας οδήγησαν σε αυτή τη δραστηριότητα. Επομένως, η εξωστρέφεια βρίσκεται στο DNA της εταιρείας, καθώς ανέκαθεν δίναμε έμφαση στις ευρωπαϊκές αγορές.

Όμως αρκετά πριν το ξεκίνημα της κρίσης ανοίξαμε τους ορίζοντές μας και σε άλλες ηπείρους και έτσι αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει το 80% των δραστηριοτήτων του ομίλου μας να αφορά πρώτες ύλες, οι οποίες εξάγονται σε πάνω από 90 χώρες σε 5 ηπείρους. Είμαστε σε συνεχή αναζήτηση νέων αγορών και προσφέρουμε προϊόντα βάσει των διαφοροποιημένων προδιαγραφών της καθεμιάς από αυτές.

Σε μια εποχή που η κατανάλωση υποφέρει και ο ανταγωνισμός είναι στο αποκορύφωμά του, επιδίωξή μας είναι να σταθούμε δίπλα στους συνεργάτες μας και στη μικρή λιανική.

Μ.Μ.: Πόσο δύσκολο είναι για μία ελληνική «οικογενειακή» επιχείρηση να ανταπεξέλθει σήμερα, στην εγχώρια αγορά;
Α.Χ.: Η καινοτομία αποτελεί στρατηγική επιλογή για την «Οικογένεια Χριστοδούλου», αφού μας δίνει τα απαραίτητα εφόδια για να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό. Κάθε χρόνο επενδύουμε σημαντικά κεφάλαια στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης, προκειμένου να υποστηρίξουμε την ομάδα των Ελλήνων επιστημόνων που τον στελεχώνουν και εργάζονται πυρετωδώς για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας με νέες γεύσεις. Δυνατό μας σημείο αποτελεί και η τεχνογνωσία στην παραγωγή χυμών.

Οι τεχνικές εκχύμωσης που χρησιμοποιούμε –μοναδικές για τα ελληνικά δεδομένα– διατηρούν τα περισσότερα στοιχεία από το φρέσκο φρούτο και κάνουν το τελικό προϊόν να ξεχωρίζει για την ποιότητα και την υψηλή διατροφική του αξία.

Οικογένεια ΧριστοδούλουΜ.Μ.: Η εταιρεία έχει λάβει τα τελευταία χρόνια και αρκετές διακρίσεις. Πείτε μας δύο λόγια για αυτές.
Α.Χ.: Ο πατέρας μας μεταλαμπάδευσε και στα τέσσερα παιδιά την αγάπη για την εταιρεία και για τη δημιουργία. Η αγάπη αυτή μετατράπηκε σε επιχειρηματικότητα και σε δέσμευση προς τους ανθρώπους μας αλλά και τους παραγωγούς μας, με τους οποίους συνεργαζόμαστε τόσα χρόνια. Στην εταιρεία έχουμε ως αρχή την αριστεία και οι διακρίσεις που λαμβάνουμε είναι για εμάς το επιστέγασμα των προσπαθειών μας. Από τις πιο πρόσφατες, είναι η βράβευση του βιταμινούχου χυμού Βύσσινο αλλά και του χυμού Ακτινίδιο & Πράσινο μήλο με σπιρουλίνα στα Great Taste Awards 2017.

Επιπλέον, πολύ σημαντικό είναι για εμάς το γεγονός ότι πρόσφατα βραβευτήκαμε από την Endeavor Greece, ως «Top Job Creator» για τη δημιουργία των περισσότερων θέσεων εργασίας μέσα στο 2017. Είμαστε υπερήφανοι για τον τίτλο αυτό, καθώς αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι σε αυτά τα δύσκολα χρόνια που διανύουμε, η εταιρεία μας παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην ανάπτυξη.