Μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά

Στην εγχώρια αγορά των σούπερ μάρκετ, τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία των snacks κατέχει η εταιρεία Tasty Foods κι ακολουθούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Εταιρείες όπως η Τσακίρης, η Chipita, η American Snack, η ElSabor, η Popbuster κι η Smart Foods ακολουθούν με σημαντικά μερίδια. Ακόμη πιο έντονη είναι η «μάχη» της ετικέτας, όπου νούμερο ένα κωδικός με βάση τις πωλήσεις, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, είναι τα πατατάκια Lay’s, με ρυθμό ανάπτυξης 18%. Στη δεύτερη θέση είναι κι εδώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα της Tasty, με οριακή αύξηση πωλήσεων, και τα πατατάκια Τσακίρης με σημαντική αύξηση, της τάξης του 15%. Υψηλά στις προτιμήσεις εκτιμάται ότι βρίσκονται τα Cheetos, Ruffles, Pringles, Jumbo, Chipita Chips κι Extra. Μάλιστα, στον τομέα των snacks έχουν επιχειρήσει τα τελευταία χρόνια «είσοδο» κι εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται παραδοσιακά στον χώρο, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης στον κλάδο. Όλο και περισσότερες βιομηχανίες εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιό τους αλμυρά snacks, που ανταποκρίνονται στο νέο διατροφικό πρότυπο, το οποίο υπαγορεύει υγεία και χαμηλές θερμίδες.

Σταθερή ανάπτυξη στα vegan snacks

Δεν είναι λίγοι πλέον οι Έλληνες που αντικαθιστούν ακόμα και το κυρίως γεύμα με κάποιο έτοιμο snack, με αποτέλεσμα στην κατηγορία να έχουν ενσωματωθεί και κωδικοί που παραπέμπουν σε φαγητό. Τα τελευταία χρόνια, κυκλοφορούν προϊόντα αλλαντικών και τυροκομικών αλλά και σούπες και noodles σε μικρές, πρακτικές συσκευασίες, αποτελώντας πρόταση σε αλμυρό snack, που μπορεί όμως να λειτουργήσει κι ως ελαφρύ μεσημεριανό ή βραδινό. Παράλληλα, τα vegan snacks φαίνεται να ακολουθούν μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, τις ΗΠΑ, έχουν κάνει την εμφάνισή τους δεκάδες κωδικοί διαφορετικών ειδών snacks, που απευθύνονται αποκλειστικά σε καταναλωτές vegan, με πρωταγωνιστές στην κατηγορία τα γαριδάκια και τα πατατάκια που δεν περιέχουν ζωικά συστατικά. Μεγάλη γκάμα ανάλογων προϊόντων είναι διαθέσιμη και για τα μίνι μάρκετ στην ελληνική αγορά, αφού η κατηγορία των snacks έχει εμπλουτιστεί με αρκετούς κωδικούς που βασίζονται σε φυτικές πρώτες ύλες.

Κόβεται «μαχαίρι» η γλουτένη και στα snacks

Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά του snacking έχουν εμπλουτίσει σε μεγάλο βαθμό την γκάμα των προϊόντων τους. Κράκερς, κριτσίνια και τσιπς συνδυάζουν πλέον πιο υγιεινές ελληνικές μεσογειακές γεύσεις, ακολουθώντας τις τάσεις που θέλουν την «απενοχοποίηση» των snacks, με πιο υγιεινές προτάσεις. Στο κανάλι των αλμυρών snacks βρίσκει «θέση» κι άλλη μία σύγχρονη τάση, αυτή της ετικέτας «χωρίς». Καινοτόμα προϊόντα χωρίς γλουτένη ή χωρίς αλάτι αποτελούν πλέον σημαντικό κομμάτι του χαρτοφυλακίου των βιομηχανιών.

Πλήθος επιλογών σε snacks για τα μίνι μάρκετ

Η αυξημένη ζήτηση των snacks, αλλά και τα νέα δεδομένα γύρω από τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε συνδυασμό με τον κορωνοϊό, έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές στα ράφια των μίνι μάρκετ και των υπολοίπων σημείων της μικρής λιανικής. Η γκάμα των snacks είναι πλέον απεριόριστη σε ποσότητα, καθώς και σε ποιότητα, αφού δεν είναι λίγα τα προϊόντα στην αγορά που προσπαθούν να ξεχωρίσουν για την υψηλή διατροφική τους αξία μεταξύ των χιλιάδων κωδικών που κυκλοφορούν. Γνωστά κι ανερχόμενα brands δίνουν μεγάλο αριθμό επιλογών στους καταναλωτές, αλλά και στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, οι οποίοι και μπορούν να επιλέξουν τι θα τοποθετήσουν στα ράφια τους, με βάση και τις δικές τους ανάγκες. Ενδεικτικά, αναφέρονται παρακάτω ορισμένα από τα κυρίαρχα προϊόντα της αγοράς ή και από λιγότερο γνωστά brands με «δυναμική» για το κανάλι της μικρής λιανικής.