Όλα εξαρτώνται από τη… θερμοκρασία

ΜΠΙΡΕΣΤο κανάλι της μικρής λιανικής είναι ίσως το σημαντικότερο για τις πωλήσεις της μπίρας, παρά το γεγονός ότι ο κορωνοϊός ευνόησε σε μεγάλο βαθμό τις μαζικές αγορές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Όπως δείχνουν και πρόσφατα στοιχεία, από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου, αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα, το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%. Οι επισκέπτες των μίνι μάρκετ μάλιστα που αγοράζουν συστηματικά μπίρες συνήθως είναι νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημείου και την «κατάλληλη θερμοκρασία» του προϊόντος.

Η σωστή θερμοκρασία της μπίρας, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αποτελεί το κλειδί για την αύξηση των πωλήσεων στη μικρή λιανική. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει τα συγκεκριμένα προϊόντα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, γι’ αυτό δεν επιθυμεί να τα τοποθετήσει για ώρες στο ψυγείο μέχρι να παγώσουν. Βασικός στόχος είναι να καταναλώσει άμεσα τους εν λόγω κωδικούς, είτε με φίλους είτε με την οικογένεια, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά ότι η μπίρα είναι το κατ’ εξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας των ενηλίκων, που φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά ακόμα και εν μέσω πανδημίας.

Καθοριστικός ο τουρισμός για τις πωλήσεις της μπίρας

Ο τουρισμός και η εισαγόμενη κατανάλωση κρατούν ψηλότερα τον τζίρο των μίνι μάρκετ, με τις πωλήσεις στις μπίρες, να σημειώνουν παραδοσιακά αύξηση κατά την περίοδο του καλοκαιριού. Οι ζεστοί μήνες αποτελούν ευκαιρία τόνωσης των εσόδων για τα καταστήματα, λόγω της σημαντικής εισροής τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό και της αυξημένης ζήτησης εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών. Ο κορωνοϊός όμως ανέτρεψε τα δεδομένα, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες σε μίνι μάρκετ και περίπτερα να αναμένουν τις εξελίξεις στο μέτωπο του τουρισμού, αφού ένα σημαντικό ποσοστό επιχειρήσεων στους καλοκαιρινούς προορισμούς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους ξένους επισκέπτες.

ΜΠΙΡΕΣΓια τον τζίρο των μίνι μάρκετ, των καταστημάτων ψιλικών και των περιπτέρων, οι μπίρες παραμένουν το Νο1 προϊόν τους, ειδικά το καλοκαίρι. Τα προϊόντα ψυγείου είναι ένα βασικό όπλο στην προσέλκυση καταναλωτών στα καταστήματα της μικρής λιανικής και η ευρεία γκάμα επιλογών δίνει στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα αύξησης του κέρδους. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι ο κύριος λόγος για την πτώση που παρατηρήθηκε στις πωλήσεις την προηγούμενη χρονιά ήταν η απουσία των τουριστών, γεγονός που είχε σημαντικές επιπτώσεις και στα έσοδα της μικρής λιανικής.

Ο ρόλος της «πράσινης» ετικέτας

Η μείωση του αλκοόλ δεν είναι η μόνη αλλαγή που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα ψυγεία των καταστημάτων. Οι συσκευασίες επίσης έρχονται να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις της εποχής και γίνονται πιο «πράσινες». Τα ποσοστά των καταναλωτών που αρχίζουν να ανησυχούν για το περιβάλλον και αναζητούν προϊόντα πιο φιλικά, έχουν αυξηθεί αισθητά το τελευταίο χρονικό διάστημα, και ιδιαίτερα την περίοδο του κορωνοϊού. Οι συσκευασίες της μπίρας δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση, καθώς τα οικολογικά υλικά αποτελούν εισιτήριο για την τοποθέτησή τους στο καλάθι του σύγχρονου καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πράσινη φιάλη της Carlsberg που πρόσφατα έγινε τώρα ακόμη πιο «πράσινη».

Η νέα της ετικέτα έχει δημιουργηθεί από ανακυκλώσιμα μελάνια που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κάνοντας το πράσινο μελάνι ακόμη πιο «οικολογικό». Ο όμιλος Carlsberg αποτελεί τον πρώτο μεγάλο οργανισμό που χρησιμοποιεί αυτού του είδους τα πιστοποιημένα μελάνια. Σε νέες πολυσυσκευασίες από ανακυκλώσιμο χαρτόνι που είναι απόλυτα φιλικές προς το περιβάλλον κυκλοφόρησε πρόσφατα και η γνωστή μπίρα Βεργίνα από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης. Οι πολυσυσκευασίες τοποθετούνται σε χάρτινα κιβώτια, ελαχιστοποιώντας τη χρήση πλαστικού σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα είναι, μάλιστα, ιδιαίτερα δημοφιλή και στους ξένους επισκέπτες, που ανεβάζουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τους τζίρους της μικρής λιανικής, κυρίως στα νησιά και στα παραθαλάσσια θέρετρα.